Бланки

Чи потрібно розвивати навички критичного мислення у першому класі?

Для першокласників першочерговими завданнями є навчитися читати, освоїти початкові математичні навички, навчитися писати цифри.

Але серед усіх базових навичок, які опановують молоді школярі, критичне мислення є одним із найважливіших.

Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1)

Застосування вивченого на практиці, аналіз та оцінка інформації є однією з основ освіти, і, якщо навчати цього в ранньому віці, учні можуть опанувати мистецтво критичного мислення.

Навичка критичного мислення – це здатність людини:

  • порівнювати, аналізувати та оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
  • бачити проблеми та ставити запитання;
  • висувати гіпотези;
  • робити свідомий вибір та обґрунтовувати його.

Люди, які навчаються критичному мисленню постійно сумніваються в тому, що бачать або чують, і хочуть знати, які деталі лежать під поверхнею.

Розвиток навичок критичного мислення.

Критичне мислення допомагає дитині використовувати наявні знання та навички для того, щоб творчо розв’язувати проблеми, розуміти точку зору інших людей та формувати власну думку. Вчителі можуть розвивати базові навички критичного мислення аналізу, синтезу та оцінки у своїх учнів за допомогою різноманітних вправ та запитань. Тут є декілька особливостей на які слід звернути увагу, наприклад як учитель формулює питання. Модель відкритого питання завжди сприяє мисленню та дискусії набагато більше ніж питання, відповідями на які є слова так чи ні. А також коли учні аналізують історію чи картинку, вчителі можуть спонукати дітей поглянути на відмінності, пояснити, що вони бачать, і порівняти дві схожі чи несхожі речі. Під час діяльності, де учні синтезують інформацію, наприклад під час читання, вчителі можуть просити їх створювати чи винаходити нові ідеї або порівнювати те, що вони бачать. Запитання «Що, якщо історію перенести у наше місто?» або «Що, якби ти був персонажем історії?» допомагають учням працювати над задачами синтезу. Варто пам’ятати, що будь-яка діяльність, пов’язана з навичками критичного мислення, має ґрунтуватися на розвагах та природному допитливому характері дітей.

Практичні методи для розвитку критичного мислення на уроках англійської:

Заохочуйте дитину грати в ігри

Гра – це основний спосіб навчання і розвитку дітей. Коли у дитини є можливість пограти флеш-картками, де потрібно знайти відповідну картку, чи іграми з підручника, не пропускайте цей важливий етап уроку, бо дитина розуміє, як влаштовані речі завдяки іграм. Ігри змушують дитину міркувати та пізнавати причинно-наслідкові зв’язки. Навіть коли дитина програла або отримала незадовільний результат у грі, вона намагається програти ситуацію по-іншому та проаналізувати, що зробила не так і поступово вчиться розв’язувати проблеми. Це вже стає фундаментом для критичного мислення у майбутньому.

Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1
Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1

Розвивайте у дитини навички розв’язання проблем

Дитина постійно стикається з різними проблемами у школі або зі складними чи незрозумілими навчальними завданнями. Та замість того, щоб одразу ж дати відповідь на проблему, яка виникла в учня, натомість спонукайте дитину розв’язувати проблему самостійною. Тут будуть доречними правильно сформульовані питання, які будуть поступово направляти дитину до розв’язання проблеми. Коли дитина потрапляє в проблемну ситуацію, дозвольте їй керувати своїми емоціями, мислити творчо і проявляти наполегливість, поки вона не знайде рішення.

Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1

Підбивайте підсумки

Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1

Підбиваючи підсумки, дитина вчиться виділяти найбільш важливу інформацію й узагальнювати її в стислій формі. Наприклад, якщо ваші учні прочитали нову історію або вивчили нові слова, запропонуйте їм коротко розповісти про головних героїв та їх емоції або їх улюблені речі, або сказати які нові вирази вони будуть застосовувати та в яких життєвих ситуаціях. Це допоможе дітям згадати прочитане та вивчене і застосовувати свої навички критичного мислення на практиці.

Компанія “Лінгвіст” у Телеграмі

Чудова новина! 

Щоб наше спілкування  було більш продуктивним і швидким, ми створили канал у Телеграмі.

Там ви зможете дізнаватися про різні заходи для викладачів і новинки видавництв, ділитися враженнями та досвідом, знаходити відповіді на свої запитання або ділитися радощами та  переживаннями з колегами.

І найголовніше, як і в будь-якій спільноті ви зможете знайти товаришів і однодумців. 

Скоріше долучайтеся та запрошуйте своїх колег! 

Ідея для першого уроку після канікул!

Повернутися до шкільного ритму після канікул та свят — непросто. Як мотивувати дитину знову думати про навчання?

Соціалізація настільки ж важлива частина навчання, як і заняття. Тому зустріч з однокласниками може стати гарним стимулом, щоб повернутися до школи. Саме цим ми й можемо скористатись. Пропонуємо провести комунікативний урок на тему “Famous Museums Around the World” за допомогою ресурсів підручника 5-го класу Prepare Ukrainian Edition.

Переходьте за посиланням та завантажуйте відео з всесвітньо відомими пам’ятками культури, а також скористайтесь різноманітними та цікавими вправами для вашого першого уроку після канікул!

Як навчатися: вчити чи зубрити?

Prepare for your School Exams and be sure that this will work!

Немає жодного студента, який би не перебував у нервовому стані перед іспитом, переймаючись, що все вивчене попередньо не спрацює у день Х. Я чудово розумію, бо і сама була на тому місці, проводячи незлічену кількість часу за наполегливим вивчанням матеріалу, навіть визубрюванню всього, що тільки можна було для досконалого результату на іспиті. Ми хочемо вчитися якомога ефективніше, але якщо перечитування, виділення яскравими маркерами корисних фраз та конспектування підручника недостатньо, що нам тоді робити?

Я точно скажу, що: користуватись методом під назвою Active recall, одним із найкращих та найпотужніших способів швидко навчитись будь-чого.

Що таке Active recall?

Active recall – це практика пошуку, коли ваш мозок заходить у своє величезне сховище інформації та шукає один конкретний факт або відповідь.

Уявіть, що ви зі своїми учнями згадуєте вже колись вивчену тему «Медицина» перед тестом. У вас є всі терміни, записані на картках з ілюстраціями, і ви їх переглядаєте. Коли ви перегортаєте нову картку, учні бачать ілюстрацію, і цей момент, коли вони намагаються згадати відповідь «з нуля», перш ніж перевірити її і є активним пригадуванням (active recall).

Навіщо використовувати Active recall як ключовий метод навчання?

Це абсолютно необхідно для глибокого та ефективного навчання, в результаті якого можна отримувати найвищі бали.

Активне пригадування набагато ефективніше, ніж інші форми навчання такі, як: розпізнавання чи пасивний перегляд, конспектування або виділення ключової інформації в підручнику. Це найшвидший і найефективніший спосіб навчання для підготовки до будь-якого виду тесту чи іспиту, адже цей метод консолідує інформацію у вашу довгострокову пам’ять. Чим більше ми намагаємось згадувати інформацію, тим краще ми розуміємо її. Фактично, саме пошукова практика допомагає нам вивчати інформацію. У дослідженні Карпіке та Редігера «The Critical Importance of Retrieval for Learning» було виявлено, що найважливіше для запам’ятовування інформації – це те, наскільки добре (і наскільки часто) ви перевіряєте себе на розуміння вивченого за допомогою активного пригадування.

Крім того, гарна ідея використовувати Active recall через певні проміжки часу, щоб згадувати й стару інформацію, щоб вона залишалася в пам’яті, а не просто намагатися зберегти нову.

Як ви можете використовувати Active recall , щоб швидше вчитися?

Існує 3 ключові способи використання:

1. The SQ3R method

Метод SQ3R складається з п’яти кроків:

  • Survey: огляньте матеріал, щоб зрозуміти, про що йдеться.
  • Question: створіть кілька ключових запитань, які, на вашу думку, підіймаються в тексті.
  • Read: потім активно читайте текст, намагаючись відповісти на запитання, які ви створили.
  • Retrieve: згадайте з пам’яті вивчену інформацію (це вже частина активного згадування). Сформулюйте матеріал своїми словами. Зробіть це усно або письмово.
  • Review: повторіть ще раз суть матеріалу, і підсумуйте те, що ви дізналися.

2. Техніка Фейнмана

Річард Фейнман – це фізик та лауреат Нобелівської премії. Однак його справжньою здібністю була здатність пояснювати складні теми іншим простими словами. Техніка Фрейнмана полягає в тому, що найкращий спосіб чогось навчитися – це навчити та складається вона з чотирьох ключових кроків:

  • Choose a topic: Оберіть тему, яку потрібно досконало вивчити та приготуйте аркуш паперу.
  • Explain it to a child: Використовуйте лише прості слова описуючи тему, усуньте всі складнощі. Коли вам доводиться викладати ідею від початку до кінця простою мовою, ви виявляєте, де вам важко… де є щось не зрозуміле. Тільки виявивши прогалини у своїх знаннях, ви зможете їх заповнити
  • Reflect, Refine, and Simplify: Перегляньте свої нотатки, щоб переконатися, що ви помилково не запозичили жодного жаргону чи не приховали щось складне. Повторюйте, доки не отримаєте просте пояснення
  • Organize and Review: Тепер перевірте своє розуміння в реальному світі, обговорюючи цю тему з іншими людьми. Зверніть увагу на наступне: наскільки ефективним було ваше пояснення, які запитання були поставлені, які частини були незрозумілими.

Ця техніка може дуже сподобатись викладачам, бо це саме час помінятись ролями зі своїми учнями.

3. Флеш-картки

Флеш-картки, особливо цифрові, є одним із найкорисніших інструментів для активного запам’ятовування, а отже і для ефективного навчання. На одній стороні картки розміщено запитання, яке спонукає активно пригадувати відповідь із пам’яті. Лише після того, як ви відповіли, ви повертаєте картку, щоб побачити відповідь. Це все ще працює!

Отже, активне повторення – це практика, яка допоможе підготуватися до іспиту без зайвого стресу. Спробуйте різні техніки, щоб зрозуміти, що саме підходить вам і вашим учням. До того ж, пропонуємо ознайомитись з підручником, який допоможе Вам досконало опрацювати всі необхідні навички для успішного складання іспиту.

Вебінар «Prepare for School Exams. Ace the Test!»

Шановні колеги!
Запрошуємо вас на вебінар «Prepare for School Exams. Ace the Test!».

Ви дізнатесь про найефективніші методики та стратегії у підготовці до екзамену. Ми поговоримо про те, які бувають типи завдань для учнів, що готуються до іспиту, та про особливості успішного виконання цих завдань.

Також з’ясуємо, як посібник Prepare for School Exams допомагає вчителям якісно підготувати учнів, адже всі приклади завдань будуть взяті саме з цього підручника.

Дата: 20 грудня
Час: 16.00 – 17.00
Спікер: Хворова Альона, методист Видавництва Лінгвіст.

Голосування за підручники для 6-их класів Нової Української Школи!

Шановні колеги, настав час висловити Вам подяку за вашу роботу!

Попри такі важки часи, Ви знайшли силу та наснагу навчати дітей, давати їм знання. Команда видавництва Лінгвіст дуже вдячна Вам за вклад в наше спільне майбутнє! Ми натомість прагнемо полегшити вам процес викладання та зробити його якомога комфортним та приємним, намагаючись зробити все, щоб Ви викладали за автентичними підручниками.

Саме тому нагадуємо, що голосування за підручники Prepare Ukrainian Edition та Full Blast Plus for Ukraine вже зовсім скоро. Перед тим, як віддати свій голос, потрібно добре ознайомитись з підручником, що ми й пропонуємо зробити.

Детально оглянути переваги кожної з навчальних програм можна за посиланнями нижче.

Тепер вибір лише за вами: оберіть підручник, який буде найкращим варіантом для ваших учнів 6-их класів Нової Української Школи!

Основні стратегії розвитку читання у наймолодших учнів

Читання не можна назвати читанням, якщо мова не йдеться про розуміння.

Розуміння мови, яке ми використовуємо у читанні та на письмі, починається ще задовго до того як дитина засвоїла алфавіт. Воно починає розвиватись тоді, коли дорослі розмовляють з дітьми про навколишній світ і мають книжки, які вони разом читають, і насолоджуються римами, віршами та піснями.

Перш ніж діти зможуть зрозуміти зміст тексту, вони повинні позбутися зусиль декодування. Декодування є важливою навичкою для читання, але цього недостатньо для розуміння. Для того, щоб зосередитися на розумінні, читач більше не повинен намагатися дивитися на літери, озвучувати ці літери та змішувати їх разом.

Фонікси допомагають дітям у навичках декодування та кодування, їх недостатньо для читання та письма, але вони є абсолютно необхідними. Концепція, яку ми повинні спочатку зрозуміти, перед тим, як будемо співвідносити звуки та букви між собою – це фонематична обізнаність. Фонематична обізнаність стосується уваги та розрізнення звуків. Дуже важливо, щоб діти мали багато можливостей слухати звуки та грати зі звуками.

Чим більше діти грають, тим більше діти знають!

Наступний крок, який важливо зрозуміти — алфавітний принцип. Англійська мова є алфавітною мовою: кожен звук мови позначається графічним символом, тобто літерою або групою літер. Коли діти дізнаються, що слова складаються з окремих звуків (фонематична обізнаність), вони дізнаються, що ці звуки можуть бути представлені буквами, і це фонетика.

Отже, ми маємо визначити те, що навчання фонематичній обізнаності має бути чітким і систематичним, щоб ми дали змогу дітям максимально швидко зрозуміти та навчитись фоніксам.

ABC або вчимо фонікси ефективно.

Рутина вивчання має бути короткою, не більше 15 або 20 хвилин. Запропонуйте дітям пограти з попередніми та новими звуками. Краще за все для усвідомлення фонеми: запам’ятовування пісень, співів з алітерацією та різноманітні варіації гри.

Як виглядає презентація літери :

а) Послухати та подивитись

Покажіть літеру та скажіть як вона називається, щоб діти запам’ятали літеру візуально та на слух.

Діти говорять, яку літеру вони чують та бачать, а потім обводять пальчиком літеру.

b) Прочитати й показати

Скажіть кілька слів, що містять вивчені літери та скажіть як правильно їх вимовляти, повільно наче у сповільненій зйомці.

Попросіть дітей повторити нові слова разом з вами.

c) Розрізнити

Діти знаходять літеру, яку щойно вивчили серед інших.

d) Написати

Попросіть дітей написати літеру, коли ви її називаєте, викласти за допомогою кубика або пластиліну.

Потренуйтеся писати слова, використовуючи вивчені фонеми.

e) Проаналізувати граючи в ігри

Долучіть якомога більше ігор для дітей, щоб вони могли встановити зв’язки між ідеями.

Шість неймовірних дидактичних ігор можна знайти за посиланням https://abc.linguist.ua/

Дайте дітям можливість застосувати все, що вони навчилися під час занять у грайливій, веселій та незабутній формі разом з Linguist ABC Book.

Топ 3 завдань для розвитку цифрової грамотності учнів

У сучасному світі, який здебільшого оперується технологіями, існує потреба в цифровій грамотності студентів. Більшість учнів нині вважаються носіями цифрових технологій, оскільки вони виросли в безпосередньому контакті з комп’ютерами та Інтернетом, але чи означає це, що в них достатній рівень цифрової грамотності? Чи комп’ютерні ігри та соціальні мережі сприяють розвитку цифрової грамотності?

Давайте спочатку відповімо на питання, що таке цифрова грамотність.
Цифрова грамотність — це життєва компетентність, яка вимагає використання технічних, когнітивних, соціальних та емоційних навичок, щоб:

  • знаходити нову цифрову інформацію та оцінювати її;
  • належним чином спілкуватися в цифровому форматі;
  • підключатися та співпрацювати з іншими через різні платформи;
  • розв’язувати проблеми та впроваджувати інновації, створюючи цифровий контент;
  • захистити власну безпеку та благополуччя в Інтернеті.

Цифрова грамотність — це так звана навичка 21 століття, яка є частиною Кембридзської системи життєвих компетентностей. Цифрова грамотність має вирішальне значення для того, щоб допомогти учням навчатися протягом усього життя та передбачає використання інших важливих життєвих компетентностей, таких як спілкування, співпраця, творче та критичне мислення.

З яких компонентів складається цифрова грамотність?

  • Використання інструментів і створення цифрового контенту;
  • Поширення інформації та спілкування онлайн;
  • Безпека і благополуччя онлайн.

Кожне з цих умінь має свій набір навичок. Розглянемо Топ 3 завдань для розвитку уміння використовувати інструменти й творити контент.

Топ 3 завдань для розвитку самостійності п’ятикласників

Концепція Нової Української Школи спрямована на «студентоцентричність». Що ж значить – ставити учня в центр навчального процесу? В першу чергу, це розвивати уміння учня вчитися самостійно, давати учням незалежність, а отже, підвищувати їхню відповідальність за власний розвиток. У цій статті ми розглянемо завдання, що розвивають саме цю компетентність – Уміння вчитися протягом життя.

Швидкість змін того, що нам потрібно знати та вміти на роботі, прискорюється. Важливо, щоб ми продовжували здобувати нові навички та знання протягом усього нашого життя. Навіть у школах розвиток ефективних навичок навчання є основою успіху наших учнів у всіх галузях,  і має вирішальне значення для розвитку їхньої автономії та самоспрямування. Освіта та навчання має зосереджуватися як на навичках навчання, так і на результатах навчання.

Основні напрямки компетентності Уміння вчитися:

• Розвиток навичок і стратегій навчання включає такі важливі прийоми, як створення нотаток, зберігання та пошук інформації, а також прийоми навчання та запам’ятовування інформації. У контексті ELT учні також будуть успішними від використання стратегій, що допоможуть їм зрозуміти та спілкуватися англійською мовою. Існують різні методи використання цих технік, учням потрібно експериментувати та вибирати ту, яка найкраще відповідає їхньому особистому стилю, потребам і ресурсам.

• Контроль власного навчання передбачає розвиток стратегій саморегуляції, становлення автономії, зберігаючи мотивацію та зосереджуючись на завданні, щоб досягти найкращих результатів. Задля цього, учні повинні чітко розуміти свої навчальні цілі.

• Рефлексія та оцінка власного навчання передбачає рефлексію свого навчання, щоб оцінити, що в них спрацювало, а що ні. Така рефлексія може інформувати про рішення щодо того, чи продовжувати певні дії, чи змінювати підходи. У результаті учні можуть визначити та використовувати ефективні методи навчання і стратегії. Крім того, учні, які відстежують і оцінюють власний прогрес у навчанні більш здатні постійно вдосконалюватися, бути успішними в досягненні своїх цілей навчання.

Як саме розвивати ці три напрямки? Нижче наводимо таблицю, в якій пропонуємо три завдання на розвиток окремих умінь всередині кожного напрямку компетентності Уміння вчитися.

КомпетентністьНапрямок компетентностіУмінняЗавдання
Уміння вчитися протягом життяРозвиток навичок і стратегій навчанняВикористання ефективних систем пошуку, зберігання та отримання інформаціїМОЇ СЛОВА І ФРАЗИНаприкінці кожного розділу підручника, попросіть учнів пригадати і обрати п’ять слів і фраз, які вони хочуть запам’ятати та використати повторно. Дайте кожному учню п’ять стікерів і попросіть їх написати одне з п’яти своїх слів або фраз на кожному.Примітка. Потім учні можуть використовувати ці нотатки як маркери сторінок, щоб визначити, де в підручнику знаходиться слово. Наприкінці року запропонуйте учням переглянути всю лексику, яку вони вибрали протягом курсу. 
Контроль власного навчанняУправління навчальним середовищемTOOL BOXНа дошці намалюйте ящик з інструментами. Перед тим, як учні почнуть, попрацюйте над завданням, заохочуйте їх визначити (та зібрати) інструменти, які їм знадобляться для виконання завдання. Пишіть ідеї на дошку, щоб допомогти їм спланувати (наприклад, ручки та папір / словник / годинник). «Інструменти» не обов’язково мають бути фізичними,  а також абстрактними чи лінгвістичними інструментами (наприклад, тихий час, щоб подумати / допомога вчителя / власні записи).Дистанційне навчання. Інструменти для створення цифрових майндмепів, такі як Miro, є чудовим способом для учнів провести мозковий штурм.
Рефлексія та оцінка власного навчанняОцінювання навчання та прогресуТЕМАТИЧНА РЕФЛЕКСІЯ Наприкінці кожного розділу підручника дайте учням трохи часу, щоб переглянути зміст розділу.Напишіть на дошці наведені нижче запитання для обговорення учнями:• Які нові конструкції ви вивчили добре?• Що допомогло вам у цьому?• Які дії допомогли вам ефективно навчатися?• З якими труднощами ви зіткнулися?• Що допомогло вам подолати ці труднощі? Дистанційне навчання. Ви можете використовувати кімнати в Зум, щоб учні обговорили запитання, а потім налаштуйте опитування в Google Forms, щоб отримати відповіді. 

Епоха комунікації та Prepare Ukrainian Edition

Останні кілька років в освітньому середовищі ми говоримо про життєві компетентності, а в культурному – про прихід інформаційної епохи. Інформація сьогодні – це важіль впливу, однак спитаймо себе, чи достатньо лише володіти інформацією? Інформацією, як, наприклад, часом, володіти неможливо, а отже потрібна навичка, що допоможе нею керувати, правильно розподіляти та використовувати, і це – комунікативна компетентність. Її сьогодні вважаємо чи не найважливішою, адже вона поєднує в собі і є будівельним матеріалом для решти умінь і навичок.  

З чого складається комунікативна компетентність? 

  • Використання відповідної мови та регістру в різних мовленнєвих ситуаціях. 
  • Фасилітація взаємодії. 
  • Участь у комунікації з відповідною впевненістю та ясністю. 

Кожне з вищезазначених трьох умінь складається із вужчих навиків, що по-різному проявляються для всіх вікових категорій. Для того, щоб більше дізнатись, як саме комунікація працює на етапі середньої школи, можна завантажити безкоштовну брошуру за посиланням.

Саме ця рамка взята в основу модельної програми за редакцією Зимомрі, а також є базою всіх завдань у підручнику та зошиті Prepare Ukrainian Edition.

Важливо зазначити, що комунікативна складова підручника не лише представлена в завданнях, позначених як “Speaking”.  

Комунікативні уміння так чи інакше представлені і в граматичних, і в письмових, і в лексичних секціях через аудіювання та читання. Адже комунікація – це не лише про діалогічне чи монологічне мовлення, а й про активне слухання, спостереження за мовою та мовленням, і тісно переплітається з критичним, креативним мисленням та співпрацею.  

Так, наприклад, більшість завдань передбачають роботу в парах, групах, де комунікація з партнерами – це основа успішного виконання завдання. Організація такої комунікації чітко описана в книзі для вчителя для кожного завдання.

Крім того, ви можете використовувати картки з завданнями на розвиток кожного навику. Ці завдання легко адаптувати під будь-яку тему та формат. 

Також нагадуємо, що всі необхідні матеріали для роботи в 5 класі НУШ доступні на сайті. Матеріали представлені в електронному варіанті у форматі, що передбачає захист авторського права. 

Матеріали для пілотних 6 класів доступні тут, у розділі «Рівень 2» і представлені в електронному варіанті у форматі, що передбачає захист авторського права. 

Матеріали в друкованому вигляді можна замовити, заповнивши форму передзамовлення і будуть доступні для придбання вже незабаром, у вересні.