У сучасному світі, який здебільшого оперується технологіями, існує потреба в цифровій грамотності студентів. Більшість учнів нині вважаються носіями цифрових технологій, оскільки вони виросли в безпосередньому контакті з комп’ютерами та Інтернетом, але чи означає це, що в них достатній рівень цифрової грамотності? Чи комп’ютерні ігри та соціальні мережі сприяють розвитку цифрової грамотності?
Давайте спочатку відповімо на питання, що таке цифрова грамотність.
Цифрова грамотність — це життєва компетентність, яка вимагає використання технічних, когнітивних, соціальних та емоційних навичок, щоб:
- знаходити нову цифрову інформацію та оцінювати її;
- належним чином спілкуватися в цифровому форматі;
- підключатися та співпрацювати з іншими через різні платформи;
- розв’язувати проблеми та впроваджувати інновації, створюючи цифровий контент;
- захистити власну безпеку та благополуччя в Інтернеті.
Цифрова грамотність — це так звана навичка 21 століття, яка є частиною Кембридзської системи життєвих компетентностей. Цифрова грамотність має вирішальне значення для того, щоб допомогти учням навчатися протягом усього життя та передбачає використання інших важливих життєвих компетентностей, таких як спілкування, співпраця, творче та критичне мислення.
З яких компонентів складається цифрова грамотність?
- Використання інструментів і створення цифрового контенту;
- Поширення інформації та спілкування онлайн;
- Безпека і благополуччя онлайн.
Кожне з цих умінь має свій набір навичок. Розглянемо Топ 3 завдань для розвитку уміння використовувати інструменти й творити контент.