Читання не можна назвати читанням, якщо мова не йдеться про розуміння.
Розуміння мови, яке ми використовуємо у читанні та на письмі, починається ще задовго до того як дитина засвоїла алфавіт. Воно починає розвиватись тоді, коли дорослі розмовляють з дітьми про навколишній світ і мають книжки, які вони разом читають, і насолоджуються римами, віршами та піснями.
Перш ніж діти зможуть зрозуміти зміст тексту, вони повинні позбутися зусиль декодування. Декодування є важливою навичкою для читання, але цього недостатньо для розуміння. Для того, щоб зосередитися на розумінні, читач більше не повинен намагатися дивитися на літери, озвучувати ці літери та змішувати їх разом.
Фонікси допомагають дітям у навичках декодування та кодування, їх недостатньо для читання та письма, але вони є абсолютно необхідними. Концепція, яку ми повинні спочатку зрозуміти, перед тим, як будемо співвідносити звуки та букви між собою – це фонематична обізнаність. Фонематична обізнаність стосується уваги та розрізнення звуків. Дуже важливо, щоб діти мали багато можливостей слухати звуки та грати зі звуками.
Чим більше діти грають, тим більше діти знають!
Наступний крок, який важливо зрозуміти — алфавітний принцип. Англійська мова є алфавітною мовою: кожен звук мови позначається графічним символом, тобто літерою або групою літер. Коли діти дізнаються, що слова складаються з окремих звуків (фонематична обізнаність), вони дізнаються, що ці звуки можуть бути представлені буквами, і це фонетика.
Отже, ми маємо визначити те, що навчання фонематичній обізнаності має бути чітким і систематичним, щоб ми дали змогу дітям максимально швидко зрозуміти та навчитись фоніксам.
ABC або вчимо фонікси ефективно.
Рутина вивчання має бути короткою, не більше 15 або 20 хвилин. Запропонуйте дітям пограти з попередніми та новими звуками. Краще за все для усвідомлення фонеми: запам’ятовування пісень, співів з алітерацією та різноманітні варіації гри.
Як виглядає презентація літери :
а) Послухати та подивитись
Покажіть літеру та скажіть як вона називається, щоб діти запам’ятали літеру візуально та на слух.
Діти говорять, яку літеру вони чують та бачать, а потім обводять пальчиком літеру.
b) Прочитати й показати
Скажіть кілька слів, що містять вивчені літери та скажіть як правильно їх вимовляти, повільно наче у сповільненій зйомці.
Попросіть дітей повторити нові слова разом з вами.
c) Розрізнити
Діти знаходять літеру, яку щойно вивчили серед інших.
d) Написати
Попросіть дітей написати літеру, коли ви її називаєте, викласти за допомогою кубика або пластиліну.
Потренуйтеся писати слова, використовуючи вивчені фонеми.
e) Проаналізувати граючи в ігри
Долучіть якомога більше ігор для дітей, щоб вони могли встановити зв’язки між ідеями.
Шість неймовірних дидактичних ігор можна знайти за посиланням https://abc.linguist.ua/
Дайте дітям можливість застосувати все, що вони навчилися під час занять у грайливій, веселій та незабутній формі разом з Linguist ABC Book.