НМТ – Національний мультипредметний тест – прийшов на заміну ЗНО у непрості часи для нашої країни. Його структура дещо відрізняється від вже знайомого нам іспиту, але незмінним залишається одне – готуватись до нього все одно потрібно. В одному із наших попередніх постів ми вже розповідали про структуру НМТ та типи завдань, що будуть використані в ньому. Сьогодні ж ми детальніше поговоримо про підготовку до тесту.
Розвиваємо навички читання та використання мови
Читання тексту це в першу чергу перевірка розуміння учнями того, що хотів сказати автор. Одну з головних ролей тут гратиме лексичний запас абітурієнта, який варто розвивати використовуючи усі можливі джерела – статті та оголошення з різноманітних видань, пости в мережі Інтернет, невеликі оповідання. Ще одним способом поповнити лексику використовуючи інтерактивні методи роботи є використання карток Quizlet. У посібнику ZNO Leader до кожної теми розроблено комплект карток, що полегшують вивчення слів.
Не забуваємо і про стратегії читання, що допоможуть у здобутті критично важливої для виконання завдань інформації:
- Skimming – швидке читання тексту для визначення основної думки, ідеї;
- Scanning – швидке читання тексту, спрямоване на пошук конкретної інформації у тексті;
- Careful reading – ретельне, повільне читання тексту для отримання докладної інформації з тексту.
Використання мови є одним із ключових умінь, якого набуває дитина упродовж навчання у школі. Завдяки таким завданням перевіряють знання словосполучень, фразових дієслів, вживання прийменників у поєднанні з різними частинами мови та правильного використання синонімів. Найбільша порада тут – вивчати всі ці аспекти у контексті різноманітних ситуацій та запам’ятовувати їх у вигляді так званих «мовних блоків». Практично розвинути такі навички допоможуть секції “Use Of English” посібника ZNO Leader, які поєднують у собі перевірку вивченої в розділі лексики та граматики.
Як оптимізувати роботу із завданнями НМТ?
Поділимося кількома порадами, або як зараз модно казати «лайфхаками» для підготовки до НМТ. Почнемо із завдань секції Reading – Task 1 і Task 3 – у яких потрібно встановити відповідність.
- Спочатку прочитайте заголовки або ж твердження, тоді читайте самі оголошення чи тексти.
- Звертайте увагу на синоніми – найчастіше у правильній відповіді буде використано синонім, а не таке ж слово.
Розглянемо приклад:
На запитання “Which resort is located on the dense ice body, which never melts?” відповіддю буде один із текстів, у якому зустрінемо речення “GrandsMontetsresortisfamousfor its glacier that has visitors all year round”.
- Якщо в учня є сумніви між двома варіантами, то нехай позначить обидва, зайвий буде відкинуто тоді, коли він підійде до іншого тексту чи оголошення.
- Шукайте ключові слова. Наприклад, завдання – знайти оголошення у якому йде мова про “job advert”. Один із текстів оголошень використовує фразу “We are hiring!” як заголовок.
Task 2 – великий текст, після якого маємо дати відповіді на запитання. Які ж поради будуть корисними тут?
- Звертайте увагу на деталі, адже у цьому завданні важлива точність.
- Неправильні відповіді будуть містити в собі частини, що схожі на речення з тексту як дві краплі води.
Приклад: Текст розповідає про найскладніший у світі екзамен. Одне із запитань, що зустрічаємо після нього “What happened during the period of the 1950s – 1980s?”. Читаючи текст бачимо речення “Gaokao is still a distant relative of Keju. First in troducedin 1952, the exam was cancelled during the Cultural Revolution”. Один із варіантів відповіді звучить як “Keju was cancelled in 1952”, що не є вірною відповіддю, адже нас цікавить не конкретний рік, а певний часовий проміжок.
- Шукайте підтвердження обраного варіанту відповіді у тексті. Схожості граматичних чи лексичних конструкцій не варто довіряти.
- Будьте уважні із завданнями типу “What is not true about…?”, “Which of the following is NOT stated about…?”, “What is TRUE about…?”, “What is FALSE about…?”, “Everything is true about Generation Z EXCEPT…?”.
Task 4 – своєрідна суміш читання та граматики. Саме граматика стане тим помічником, який допоможе правильно додати частини речень, яких не вистачає. Перевіряйте варіанти на збіг часових форм, однини та множини, форм займенників.
Секція “Use of English” складається із Task 5 – перевірки лексики, і Task 6 – перевірки граматики. Поради будуть однаковими для обох завдань:
- Багато читати – не лише наукові, а й художні тексти. Слухати англійською мовою подкасти, пісні, переглядати відеоблоги. Це допоможе збагатити мову Ваших учнів та навчить їх «відчувати» її.
- Працюючи із реченнями, у яких є пропуски використовувати те, що є до і після пропуску. Ці частини мають багато підказок, які приведуть до правильного варіанту відповіді.
Працюючи із текстом “Foreign Languages – No More!” із посібника ZNO Leader Practice Tests бачимо речення “The same _______ for your replies”. Серед варіантів, що пропонують використати для заповнення пропуску бачимо слова “goes, went, go, gone”. Усі вони є різними формами одного дієслова – “go”. Але знаючи, що існує фраза “Same goes for you”, учень легко зробить правильний вибір.
- Перечитуйте речення із вибраною відповіддю та впевніться що воно звучить логічно та правильно.
Працюючи із дітьми, що готуються до здачі НМТ, рекомендую використовувати посібник ZNO Leader Practice Tests . У ньому зібрані типові завдання, що дають можливість відпрацювати всі вище згадані навички та допомогти дитині подолати нервозність перед тестом.