Весну завжди характеризують часом нових починань. Напевно тому, вибір підручників для учнів шостих класів, які працюватимуть за програмою НУШ випав саме на березень та квітень.
Робимо свідомий вибір, адже від нього залежить увесь навчальний процес у наступному році.
Що потрібно зробити, щоб отримати підручник? Запам’ятайте важливі дати:
З 15.03 по 03.04 викладачі ознайомлюються з електронними версіями підручників на сайті Інституту модернізації змісту освіти.
17 березня автори та видавництва проводять презентації підручників з іноземних мов. Переглянути їх буде можливим на YouTube – каналі ІМЗО, не забудьте це зробити!
З 27.03 по 03.04 – час вибору. Результати будуть передані закладами освіти в електронній формі до органів управління освітою.
З 21.04 по 25.04 очікуємо оголошення результатів голосування.
Бажаємо знайти підручник, що стане гарним компаньйоном для Вас та ваших учнів!
Що ми знаємо про національний мультипредметний тест, або простіше кажучи НМТ з англійської мови у 2023 році? Це запитання цікавить усіх, хто причетний до цьогорічної вступної кампанії, тому пропонуємо вашій увазі основну інформацію про тестування з іноземної мови.
Англійська мова є одним із предметів, що складається за вибором абітурієнта. Про це потрібно буде вказувати при реєстрації для участі в НМТ.
Тривалість тесту – 180 хвилин.
Тривалість виконання завдань одного блоку – 60 хвилин.
Загальна кількість завдань з англійської – 32.
Основні типи завдань – читання та використання мови.
Відсутніми будуть завдання з аудіювання та письма.
Чого саме можна очікувати від завдань з англійської мови в НМТ?
Завдання з вибором однієї правильної відповіді це вже знайоме нам читання тексту та робота із запитаннями до нього. Традиційно це Task 5, завдання №22 – 26. Важливо пам’ятати, що запитання бувають не зовсім простими. Для перевірки розуміння учнями тексту, мовних конструкцій що характерні англійській мові можемо зустріти запитання типу “Which of the following is NOT stated about/ is TRUE about/ is FALSE about/ is NOT true about…?”, “Plastic bags seriously harm the environment in a number of ways EXCEPT…”
Завдання на встановлення відповідності потребує вміння підбирати заголовки до текстів, тверджень чи ситуацій до оголошень або текстів, запитань до відповідей. У завданнях ЗНО попередніх років це Task 4 і Task 6. Абітурієнтам зустрінуться усілякі теми: найдивніші нагороди та за які досягнення їх отримують, найрозкішніші гірськолижні курорти світу та їх характеристики, оголошення щодо працевлаштування, навчання, відпусток. Як бачите, обсяги лексичного матеріалу, яким має володіти учень для виконання таких завдань є достатньо великими, тому не варто забувати про роботу із ним. Робота з усіма доступними матеріалами – відео та аудіо, текстовими блогами чи статтями стануть надійним джерелом отримання автентичної лексики.
Завдання з пропусками має репутацію «найулюбленішого» через його складність. Незначні відмінності у значенні слів, що впливають на правильність їх використання, неуважність у визначенні часових форм, що використовуються в реченнях є одними з найчастіших труднощів, які виникають у роботі з такими завданнями. Зазвичай це Task 7, 8 і 9 у тестових зошитах зовнішнього незалежного оцінювання. Task 7 перевіряє вміння читання, а у Task 8 і 9 поєднуються знання граматики та лексики, що повною мірою дає можливість визначити рівень знань іноземної мови. Тексти можуть бути на різноманітну тематику – від найстарішої реклами до роботи спортивних психологів, від лісових пожеж в Австралії до уявлень про дружбу у 21-ому сторіччі.
Що обрати для підготовки?
Всі ці типи завдань Ви можете знайти у наших посібниках ZNO Leader Practice Tests та ZNO Leader Tests B2, що є одними з найкращих помічників у підготовці до НМТ. В кожному з них подано сім повноцінних тестів, матеріали яких повністю відповідають чинним програмам з англійської мови для старшокласників та програмі зовнішнього незалежного оцінювання, на основі якого створюються завдання до НМТ.
Підручники англійської мови для першого класу Super Minds Ukrainian Edition та Imagine for Ukraine дають можливість вивчати англійську не тільки за допомогою якісного матеріалу та аудіосупроводу, вони ще й пропонують відеопідтримку. Чи корисні відео на уроках англійської, чи це лише варіант розваги – розбирались разом з редакторкою видавництва «Лінгвіст», Дарією Орловцевою.
Чи є відеоматеріали дійсно ефективним інструментом навчання в рамках сучасної парадигми освіти?
Ще кілька років тому, використання відеоматеріалів під час уроків іноземної мови могло здивувати та неабияк урізноманітнити процес навчання. Проте стрімкий технічний розвиток, діджиталізація, впровадження онлайн навчання як наслідок ведуть за собою збільшення кількості використання інтерактивних засобів та застосування цифрових та інноваційних технологій в освітньому процесі.
Як вільний час, так і навчання, більшість сучасних учнів проводять онлайн – в різноманітних соцмережах та додатках. Аналізуючи цей процес, відразу приходить усвідомлення того, що використання відеоматеріалів на уроках вже не щось винятково рідкісне. Крім того, сучасні школярі є дуже відкритими до всього нового, вони з легкістю сприймають можливість створення власних відеоматеріалів як для соціальних мереж, так і як частину домашнього завдання.
Тому, у сьогоденні перегляд відеоматеріалів – не лише частина хобі та елемент самовираження, а також інструмент для засвоєння базових знань.
Які основні критерії необхідно брати до уваги під час вибору відеоматеріалів?
З огляду на методичну цінність, відеоматеріали виступають в ролі допоміжного інструменту, який робить навчальний процес цікавим та захопливим. Існують певні критерії, які повинні братись до уваги під час імплементації відеоматеріалів у процес навчання, а саме:
вікові характеристики учнів
ціль уроку
мовний матеріал, що вивчається
інтереси учнів
Крім того, для підвищення рівня зацікавленості учнів у перегляді тих чи інших відеоматеріалів, не потрібно забувати про такі їх характеристики, як:
Bright and modern (яскраві та сучасні)
Related to the students (ті, що є близькими для учнів)
Attention-grabbing (ті, що привертають увагу)
Visually engaging (ті, що є візуально привабливими)
Educational (повчальні)
Чому використання відеоматеріалів є надзвичайно важливим саме у навчанні учнів молодшого шкільного віку?
Використання відеоматеріалів у початковій школі має достатньо переваг, серед яких:
активізація пізнавальної діяльності учнів
створення сприятливої атмосфери для покращення взаємодії учня та вчителя
підвищення мотивації учнів та ефективності навчального процесу
урізноманітнення процесу навчання
удосконалення мовних та мовленнєвих навичок
візуалізація матеріалу, що вивчається
полегшення можливості дистанційного навчання
вивчення навколишнього світу
розвиток 4C Skills
Який відсоток процесу навчання має приділятись перегляду відеоматеріалів?
Перегляд відео може слугувати як «рутинна» частина уроку, наприклад, початок уроку, або презентація нової теми. Такі «рутини» відіграють важливу роль у початковій школі, оскільки це дозволяє учням відчувати себе в безпеці. Учні звикають до такої діяльності та знають, чого очікувати.
На основі перегляду відео може будуватись цілий урок – як удосконалення та систематизація знань з певної теми. Такі приклади уроків ми розглянемо пізніше на прикладі курсів Super Minds Ukrainian Edition та Imagine for Ukraine.
Також, відеоматеріали можуть виступати як чудовий додатковий елемент відеосупроводу до пісні чи історії, що візуалізує матеріал, сприяє кращому його засвоєнню. При регулярному використанні сюжетних відео у такий спосіб, учні будуть з нетерпінням чекати цієї частини уроку, щоб розуміти, які події з головними героями на них чекають.
Перегляд відео є дуже мотиваційним для молодших школярів, які можуть розглядати це як винагороду за певні досягнення на уроці чи наприкінці вивчення теми.
Яку саме відеопідтримку має курс Super Minds Ukrainian Edition?
Super Minds Ukrainian Edition є повністю оновленим та вдосконаленим виданням, що містить новий дизайн та наповнення. Відеоматеріали до цього курсу – це якісні анімаційні відео з яскравими героями та улюбленими персонажами, якими насичений кожен розділ:
Language focus videos
Song videos (відеосупровід до пісень)
Song karaoke videos (караоке-версії)
Story videos (захопливі відео з улюбленими персонажами до історій-коміксів)
Think and Learn videos (відео у документальному стилі, що презентують тему та основну лексику розділу CLIL)
Особливу увагу приділено коміксам-історіям. Чому вони так подобаються учням?
Улюблені герої супроводжують учнів упродовж усіх чотирьох років навчання разом із Super Minds Ukrainian Edition. Яскравий дизайн, цікаві сюжети, повчальний характер, аудіо- та відеопідтримка, зумовлюють безумовний інтерес учнів, які з нетерпінням чекають продовження історій у кожному розділі та рівні.
Які особливості відеопідтримки до курсу Imagine for Ukraine?
Відеопідтримка до курсу Imagine for Ukraine пропонує вчителям та учням неймовірні автентичні яскраві відео. Учні мають змогу після опрацювання кожних двох розділів переглядати відео, закріплюючи матеріал, що вивчається. Тематика відео повністю відповідає віковим особливостям та інтересам учнів.
Особливістю відео до цього курсу є документальний стиль та автентичний характер. Діти дізнаються про дивовижний світ, у якому ми живемо, знайомляться із різними культурами та цікавими місцями. У відеоматеріалах до курсу Imagine for Ukraine учні можуть знайти безліч знайомого та близького їм самим, та повʼязати це із власним життям.
Така відеопідтримка для молодших школярів переносить красу світу на уроки англійської мови.
Відео курсу Imagine for Ukraine 1
Відео курсу Imagine for Ukraine 1
Відео курсу Imagine for Ukraine 1
Які методи використання відеоматеріалів на уроках англійської мови?
Методів роботи з відеоматеріалами може бути безліч. Їх відбір залежить в першу чергу від основної мети уроку, та того, яку саме частину уроку займає робота з відеоматеріалами. Основними видами діяльності можуть бути такі з перерахованих нижче:
pre-viewing activities
передбачення вмісту відео по назві відео
повторення основної лексики, що вивчається
while-viewing activities
ідентифікація основної лексики, яка вивчається (учні можуть перерахувати, які знайомі предмети вони бачать)
передбачення вмісту відео (показ початкового зображення, або будь-якого іншого епізоду з прогнозуванням подальших дій)
безшумний перегляд (із вимкненим звуком)
прослуховування аудіосупроводу без візуального перегляду відео
повторний перегляд певних частин відео із зупинками з проханням учнів розповісти, що буде відбуватись далі
after-viewing activities
створення малюнку улюбленого моменту з відеоісторії
створення стрічки з малюнками основних подій
розігрування переглянутої історії
доповнення історії власними ідеями
Використання відеоматеріалів на уроках – це не лише інструмент навчання, а і цікавий спосіб дізнаватися про навколишній світ. Обидва курси насичені відеоматеріалами, які буквально імплементовані у процес навчання та є його невіддільною частиною.
Цей місяць для нас з вами дуже важливий, оскільки в лютому будуть обиратися підручники для перших класів на конкурсі НУШ, за якими проводитиметься викладання у наступному навчальному році. Обирайте свідомо, адже від цього залежить наскільки успішним та продуктивним буде навчання.
Хочемо звернути вашу увагу на послідовність дій при голосуванні:
З 10.02 по 22.02 – Вчителя переглядають підручники на сайті ІМЗО.
Видавництва та автори проводять презентації підручників. Презентації з іноземних мов відбудуться 15.02 о 14.00. Не забудьте їх переглянути.
З 23.02 по 02.03 – Вирішальний час, коли викладачі роблять свій вибір: Адміністрація закладу передає результати вибору педагогічного колективу в електронній формі.
22.03 – На сайті ІМЗО з’являються результати голосування.
Бажаємо, щоб серед представлених навчальних матеріалів ви знайшли свій ідеальний підручник!
Уявіть себе дитиною шести років, подивіться на сторінки підручника Imagine for Ukraine 1.
Чи з цікавістю б ви розглядати малюнок хлопчика і вигадували б історію про нього?
Чи сподобалось би вам пограти у настільну гру на уроці?
Чи повторювали б ви римівку, яку вивчили з вчителькою?
Якісні і яскраві зображення реального світу і зрозумілі завдання – важлива потреба учнів молодого шкільного віку, адже вони допомагають мотивувати учнів вивчати англійську і спілкуватися нею.
Навчально-методичний комплекс для учня PrepareUkrainianEdition відповідає модельній програмі “Іноземна мова. 5-9 класи” для 5-6 класів закладів загальної середньої освіти (авт. Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В.).
Підручник з аудіосупроводом призначений для вивчення англійської мови в 6-му класі, розроблений згідно з Державним стандартом загальної середньої освіти Нової Української Школи та відповідно до Модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти. Підручник має ґрунтовну комунікативну й діяльнісну спрямованість, розвиває основні наскрізні уміння і компетентності через залучення учнів до всіх видів мовленнєвої діяльності та відповідає віковим особливостям та інтересам учнів середньої школи. Підручник містить цікаві та актуальні для підлітків теми і персоналізовані інтерактивні завдання. Окрім цього, підручник спрямований на розвиток соціокультурної компетентності учня, забезпечуючи його необхідною інформацією про культурні особливості рідної країни та країни виучуваної мови.
Підручник складається з:
20 розділів (лексика і граматика + розвиток умінь читання, аудіювання, говоріння, письма)
7 країнознавчих розділів (Україна та англомовні країни)
5 розділів Life Skills (розвиток життєвих компетентностей)
Словника для кожного розділу в кінці підручника
Секції з правилами та вправами на граматику в кінці підручника
Підручник Full Blast Plus for Ukraine відповідає модельній програмі “Іноземна мова. 5-9 класи” для закладів загальної середньої освіти (авт. Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.).
Підручник з аудіосупроводом призначений для вивчення англійської мови в 6-му класі, розроблений згідно з Державним стандартом загальної середньої освіти Нової Української Школи та відповідно до Модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти. Підручник має ґрунтовну комунікативну й діяльнісну спрямованість, розвиває основні наскрізні уміння і компетентності через залучення учнів до всіх видів мовленнєвої діяльності та відповідає віковим особливостям та інтересам учнів середньої школи. Автори підручника приділили особливу увагу формуванню в учнів умінь впевнено спілкуватися в реальних життєвих ситуаціях та правильно виражати свої думки.
Підручник відповідає інтересам учнів 6-го класу, дозволяє навчитись використовувати англійську мову в життєвих ситуаціях. Забезпечує збалансований розвиток чотирьох мовних вмінь на рівні А2. Містить велику кількість діалогів, текстів різного жанру (історії, науково-популярні тексти, комікси тощо) та персоналізованих завдань. Допомагає розвивати навички 21 сторіччя.
Підручник складається з:
8 розділів (лексика і граматика + розвиток умінь читання, аудіювання, говоріння, письма).
Уроків про культуру та історію України та світу
Уроків CLIL та проєктної діяльності
Довідкового матеріалу з граматики та навчальних вмінь
We weren’t told how to give lessons in such challenging circumstances but we have to do our work every day. They recommend on the planes, that in case of emergencies, you should take care of yourself first and then of your child. We’d like to invite you, dear colleagues, to the webinar on January 31st. We will discuss how to keep teaching English to your primary students and what we could do in order to support ourselves and our pupils.
Про доповідача:
Diana Golovan is CELTA and IH CYLT certified teacher with 14 years of teaching experience. Diana is an editor-in-chief in Linguist Publishing working on the adaptation of the international textbooks for the needs of Ukrainian teachers and students. She continues to teach English to kids, teens and adults. Her interests are language learning strategies, CLIL, Task Based and Project Based learning.
Для першокласників першочерговими завданнями є навчитися читати, освоїти початкові математичні навички, навчитися писати цифри.
Але серед усіх базових навичок, які опановують молоді школярі, критичне мислення є одним із найважливіших.
Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1)
Застосування вивченого на практиці, аналіз та оцінка інформації є однією з основ освіти, і, якщо навчати цього в ранньому віці, учні можуть опанувати мистецтво критичного мислення.
Навичка критичного мислення – це здатність людини:
порівнювати, аналізувати та оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
бачити проблеми та ставити запитання;
висувати гіпотези;
робити свідомий вибір та обґрунтовувати його.
Люди, які навчаються критичному мисленню постійно сумніваються в тому, що бачать або чують, і хочуть знати, які деталі лежать під поверхнею.
Розвиток навичок критичного мислення.
Критичне мислення допомагає дитині використовувати наявні знання та навички для того, щоб творчо розв’язувати проблеми, розуміти точку зору інших людей та формувати власну думку. Вчителі можуть розвивати базові навички критичного мислення аналізу, синтезу та оцінки у своїх учнів за допомогою різноманітних вправ та запитань. Тут є декілька особливостей на які слід звернути увагу, наприклад як учитель формулює питання. Модель відкритого питання завжди сприяє мисленню та дискусії набагато більше ніж питання, відповідями на які є слова так чи ні. А також коли учні аналізують історію чи картинку, вчителі можуть спонукати дітей поглянути на відмінності, пояснити, що вони бачать, і порівняти дві схожі чи несхожі речі. Під час діяльності, де учні синтезують інформацію, наприклад під час читання, вчителі можуть просити їх створювати чи винаходити нові ідеї або порівнювати те, що вони бачать. Запитання «Що, якщо історію перенести у наше місто?» або «Що, якби ти був персонажем історії?» допомагають учням працювати над задачами синтезу. Варто пам’ятати, що будь-яка діяльність, пов’язана з навичками критичного мислення, має ґрунтуватися на розвагах та природному допитливому характері дітей.
Практичні методи для розвитку критичного мислення на уроках англійської:
Заохочуйте дитину грати в ігри
Гра – це основний спосіб навчання і розвитку дітей. Коли у дитини є можливість пограти флеш-картками, де потрібно знайти відповідну картку, чи іграми з підручника, не пропускайте цей важливий етап уроку, бо дитина розуміє, як влаштовані речі завдяки іграм. Ігри змушують дитину міркувати та пізнавати причинно-наслідкові зв’язки. Навіть коли дитина програла або отримала незадовільний результат у грі, вона намагається програти ситуацію по-іншому та проаналізувати, що зробила не так і поступово вчиться розв’язувати проблеми. Це вже стає фундаментом для критичного мислення у майбутньому.
Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1
Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1
Розвивайте у дитини навички розв’язання проблем
Дитина постійно стикається з різними проблемами у школі або зі складними чи незрозумілими навчальними завданнями. Та замість того, щоб одразу ж дати відповідь на проблему, яка виникла в учня, натомість спонукайте дитину розв’язувати проблему самостійною. Тут будуть доречними правильно сформульовані питання, які будуть поступово направляти дитину до розв’язання проблеми. Коли дитина потрапляє в проблемну ситуацію, дозвольте їй керувати своїми емоціями, мислити творчо і проявляти наполегливість, поки вона не знайде рішення.
Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1
Підбивайте підсумки
Зображення взято з підручника Imagine for Ukraine 1
Підбиваючи підсумки, дитина вчиться виділяти найбільш важливу інформацію й узагальнювати її в стислій формі. Наприклад, якщо ваші учні прочитали нову історію або вивчили нові слова, запропонуйте їм коротко розповісти про головних героїв та їх емоції або їх улюблені речі, або сказати які нові вирази вони будуть застосовувати та в яких життєвих ситуаціях. Це допоможе дітям згадати прочитане та вивчене і застосовувати свої навички критичного мислення на практиці.
Опубліковано
Чи погоджуєтесь ви з умовами?
ПРИМІТКА: ЗА ЖОДНИХ ОБСТАВИН ЦЕЙ МАТЕРІАЛ АБО БУДЬ-ЯКА ЙОГО ЧАСТИНА НЕ МОЖУТЬ БУТИ ПРОДАНІ, ЛІЦЕНЗОВАНІ, ПРОДАНІ НА АУКЦІОНІ АБО ІНШИМ ЧИНОМ ПЕРЕРОЗПОДІЛЕНІ, ЗА ВИНЯТКОМ ВИПАДКІВ, КОЛИ ЦЕ ДОЗВОЛЕНО УМОВАМИ ЛІЦЕНЗІЇ.
Шановний викладач або інший користувач, Cengage Learning, Inc. (надалі Cengage) надає вам цей матеріал (надалі Продукт) для навчального використання та перегляду. Ви та ваші учні можете використовувати продукт у класі відповідно до умов, зазначених нижче. Cengage встановив ці обмеження у відповідь на зауваження авторів, викладачів та інших користувачів щодо педагогічних проблем, пов'язаних з неконтрольованим використанням додаткових матеріалів.
Cengage з допомогою цієї ліцензійної угоди надає вам право використовувати Продукт лише для особистого некомерційного використання. Ви не можете відтворювати або поширювати продукт, за винятком випадків, коли ви надаєте його своїм учням для навчання у класі.
Продукт може бути доступний у класі або в електронному вигляді. Якщо ви розміщуєте будь-яку частину Продукту в електронному вигляді, він повинен бути захищений паролем на вебсайті або системі управління навчанням (електронними щоденниками та іншими платформами), яка схвалена вашим навчальним закладом. Доступ до нього повинен бути обмежений лише вашими учнями.
Якщо інше не передбачено правилами, всі функції копіювання та завантаження повинні бути відключені. Ви не можете продавати, ліцензувати, продавати на аукціоні або іншим чином поширювати Продукт в будь-якому вигляді.
Ми просимо вас вжити всіх розумних заходів для захисту продукту від несанкціонованого використання, відтворення або розповсюдження. Ваше використання Продукту означає, що ви згодні з умовами, викладеними в цій Угоді. Якщо ви не приймаєте ці умови, ви повинні повернути невикористаний Продукт протягом 30 днів після отримання.
Всі права інтелектуальної власності (включаючи, без обмежень, авторські права, патенти та комерційну таємницю) на Продукт належать і залишаються виключною власністю компанії Cengage та/або її ліцензіарів. Продукт надається компанією Cengage "як є", без будь-яких гарантій, прямих або непрямих. Ця Угода регулюється і тлумачиться відповідно до законів штату Нью-Йорк, незалежно від конфлікту законів, які вимагають застосування правил іншої юрисдикції.
Ваша допомога в забезпеченні цілісності контенту, що міститься в цьому Продукті дуже цінна. Ми впевнені, що ви знайдете його корисним інструментом для навчання.