Методична стаття “Культурна ідентичність на уроках англійської мови в початковій школі”

Культурна ідентичність на уроках англійської мови в початковій школі

Культурна ідентичність є важливим аспектом особистості людини. Вона містить відчуття приналежності до певної групи людей, спільні цінності, традиції та звичаї. Під час вебінару “I am from Ukraine. Cultural identity and English lessons in primary school” ми розглянули усі аспекти цього поняття. Не забудьте переглянути його на нашому YouTube – каналі та поділитись із колегами!  

Розвиток культурної ідентичності починається в ранньому дитинстві, і вчителі англійської мови можуть відігравати важливу роль у цьому процесі. Занурюючись у культуру своєї та інших країн, дитина починає краще розуміти себе та своє місце у світі, що сприятиме їхньому саморозвитку та успіхам у навчанні.  

Пропоную вашій увазі кілька способів того, як інтегрувати культурну ідентичність у ваші уроки:  

  • Почніть із вивчення культурної ідентичності ваших учнів.  

Враховуючи те, що діти мають не лише різну стать, вік, особливості розвитку, а й середовище, у якому вони ростуть та розвиваються, необхідність знання про попередній досвід учнів буде тим, що допоможе краще визначити їх потреби та інтереси.  

Як це зробити? Запропонуйте дітям під час уроку використати лексику та граматику, якою вони вже володіють для того, щоб описати себе, свою родину. Або ж перенесіть це завдання у формат малюнку та попросіть школяриків описати його.  

  • Включайте культурні елементи у свої уроки.  

Тут на допомогу прийдуть як підручники, так і будь-які інші матеріали, що наявні у вашому вчительському арсеналі. Гортаючи сторінки наших підручників Imagine for Ukraine 2 , Super Minds 2. Ukrainian Edition та Smart Junior for Ukraine 2. Updated Edition Ви знайдете не лише культурні сторінки, а й велику кількість культурних компонентів – в тому числі й українських.  

Бачити на сторінках своїх однолітків, що ходять до школи – трішки іншої, ніж в Україні, граються із друзями – які мають інший колір шкіри, читають книги про казкових персонажів, яких немає у нас – все це зацікавлює учнів та мотивує їх до вивчення не лише англійської мови, а й культури. 

  • Створіть у класі «культурну зону».  

В класах НУШ часто можна зустріти різноманітні зони, що мають певні призначення. Використайте одну із таких зон для представлення та взаємодії школяриків з інформацією про різні культури та народи. Розмістіть там зображення прапорів, історичних місць та інші матеріали, що допоможуть учням подорожувати світом у комфорті класної кімнати.  

  • Святкуйте не лише українські, а й міжнародні свята у класі.  

Одним зі способів об’єднання людей завжди були свята. Проте, не варто обмежуватись лише святковим дійством – дослідіть культуру народу, свято якого плануєте використати під час уроку. Дізнайтесь більше про походження свята, порівняйте його з українською культурою та звичаями. Можливо, здійсніть віртуальну екскурсію? Ваші можливості тут не обмежені!  

Важливо пам’ятати, що культурна ідентичність є складним поняттям.Вона може охоплювати різні аспекти, такі як національність, мова, релігія, етнічність та соціальний статус. Вчителі повинні бути обережні, щоб не нав’язувати учням певні погляди або цінності. Натомість вони повинні створювати середовище, в якому учні можуть вільно досліджувати та розвивати свою культурну ідентичність.