Бланки

Інтеграція формувального оцінювання в початковій школі

Трансформація викладання англійської мови в початковій школі

Викладання англійської мови в початковій школі зазнає значних трансформацій внаслідок постійного розвитку методичних підходів та зростаючих потреб сучасного суспільства. Інтеграція формувального оцінювання в процес навчання та викладання стає ключовим фактором, що сприяє ефективному засвоєнню мови та розвитку мовних компетенцій учнів.

Формувальне оцінювання має ряд переваг, які роблять його цінним інструментом для викладачів англійської мови в початковій школі:

  • Підвищення мотивації учнів.

Коли учні отримують регулярний зворотний зв’язок про свою роботу, вони краще розуміють свої сильні та слабкі сторони, що може мотивувати їх до подальшого навчання та вдосконалення.

  • Покращення навичок навчання.

Формувальне оцінювання допомагає учням розвивати навички самооцінки та саморегуляції, що є ключовими для успішного навчання.

  • Індивідуалізація навчання.

Використовуючи дані формувального оцінювання, вчителі можуть адаптувати свої методики та матеріали до потреб та рівня підготовки кожного учня.

  • Підвищення ефективності викладання.

Формувальне оцінювання допомагає вчителям визначити, які методи та матеріали дають найкращі результати, а які потребують вдосконалення. 

У вчительському арсеналі існує широкий спектр методів формувального оцінювання. які можна використовувати на уроках англійської мови в початковій школі. Серед них одними із найпопулярніших є наступні:

  • Усні та письмові вправи.

Вчителі можуть оцінювати усні відповіді школярів під час обговорення, переказу, рольових ігор, а також письмові роботи, такі як диктанти, тести, творчі завдання.

  • Спостереження.

Вчителі можуть спостерігати за учнями під час уроків, відзначаючи їх активність, участь у роботі, рівень володіння мовою, а також виявляючи можливі труднощі.

  • Самооцінювання та взаємооцінювання. 

Учні можуть оцінювати свою роботу та роботу своїх однокласників за допомогою опитувальників, чек-листів, щоденників самооцінювання.

  • Портфоліо.

Портфоліо може включати різні роботи учня, виконані протягом певного періоду часу. Це дає можливість простежити його чи її прогрес та динаміку розвитку мовних навичок.

Напевно багато вчителів замислюються над питанням того, на якому етапі уроку варто інтегрувати формувальне оцінювання. Насправді ж, точної відповіді ніхто надати не може. Чому? Бо формувальне оцінювання можна інтегрувати в будь-який етап уроку англійської мови.

На початку уроку вчителі можуть використовувати вправи на повторення, тести, мозковий штурм, щоб оцінити знання та навички учнів, а також визначити теми, які потребують додаткового опрацювання.

Під час уроку вчителі можуть використовувати різноманітні методи оцінювання під час виконання завдань, наприклад, спостереження за участю учнів в обговореннях, перевірці письмових робіт, надання усної та письмової зворотного зв’язку.

Наприкінці уроку вчителі можуть підбивати підсумки, використовуючи вправи на рефлексію. Наприклад анкетування чи самооцінювання, щоб оцінити рівень засвоєння матеріалу та отримати зворотний зв’язок від учнів.

Все ще залишаються сумніви у тому, як формувальне оцінювання можна інтегрувати в уроки англійської мови в початковій школі? Пропонуємо ознайомитись із нашими порадами, що зроблять цей процес максимально безболісним та легким:

  • Встановіть чіткі цілі навчання. Перш ніж розпочинати урок, важливо чітко визначити, що учні повинні знати та вміти робити наприкінці заняття. Це допоможе вам вибрати відповідні методи формувального оцінювання.
  • Використовуйте різноманітні методи оцінювання. Не покладайтеся лише на один метод оцінювання. Використовуйте різноманітні методи, щоб отримати комплексну картину прогресу учнів.
  • Надайте учням чіткий зворотний зв’язок. Зворотний зв’язок має бути чітким, конкретним та конструктивним. Допоможіть учням зрозуміти, що вони роблять добре, а над чим їм потрібно попрацювати.
  • Залучайте учнів до процесу оцінювання. Дозвольте учням оцінювати свою власну роботу та роботу своїх однокласників. Це допоможе їм взяти на себе відповідальність за своє навчання.

Формувальне оцінювання є цінним інструментом, який може допомогти вчителям англійської мови в початковій школі зробити процес навчання більш ефективним та цікавим. Для того, щоб дізнатись як перетворити будь-яку вправу на інструмент формувального оцінювання пропоную переглянути мій вебінар «Implementing Formative Assessment Strategies to Monitor Student Progress and Engagement»

Вебінар для вчителів англійської мови у молодшій школі

Вебінар “Implementing Formative Assessment Strategies to Monitor Student Progress and Engagement”

Запрошуємо на вебінар «Implementing Formative Assessment Strategies to Monitor Student Progress and Engagement».

Ми поговоримо роль та особливості формувального оцінювання у житті учнів початкової школи. Також звернемо особливу увагу на те, чому варто вводити формувальне оцінювання як важливу частину навчального процесу. Учасники вебінару зможуть дізнатись більше про використання формувального оцінювання для моніторингу та залучення учнів на уроках англійської мови.

Тема: «Implementing Formative Assessment Strategies to Monitor Student Progress and Engagement»

Час: 16.00 – 17.00

Дата: 16 квітня 2024 року

Спікер: Яна Свердлюк, освітня консультантка видавництва «Лінгвіст»

Участь: онлайн, безкоштовна

Учасники вебінару отримають іменні та пронумеровані сертифікати з 0.03 ЕКТС.

Інформація про спікера:

Яна Свердлюк має семирічний досвід роботи з учнями різних вікових категорій – від початкової до старшої школи. Також практикує використання автентичних матеріалів у роботі з учнями, адже її основний принцип «Ти повинен вивчати мову так, як будеш її використовувати».

НМТ з англійської мови: поради та рекомендації

Підготовка до екзаменів є важливим та водночас складним процесом. Національний мультипредметний тест (НМТ) з англійської мови стає все ближче, тож саме час почати активну підготовку до нього.

Ось декілька порад та рекомендацій, які допоможуть учням підготуватись до НМТ з англійської мови:

Познайомте своїх учнів із форматом тесту.

Загальний формат НМТ виглядатиме наступним чином:

  • здаються три обовязкових предмети та один на вибір; англійська мова знаходиться у переліку предметів на вибір  
  • перший блок тесту, що займає 120 хвилин для двох предметів
  • 20 хвилинна перерва для учнів
  • другий блок тесту, що також займає 120 хвилин для ще двох предметів.

В межах кожного блоку майбутні випускники мають можливість самостійно керувати часом, що відведено на виконання завдань. Тобто, якщо учень чи учениця виконали завдання тесту з історії України за 40 хвилин, то на виконання тесту з англійської мови у нього чи неї є одна година і 20 хвилин

Розкажіть про види завдань у тесті.

Структура завдань НМТ з англійської мови схожа до структури ЗНО, проте є дві основні відмінностівиконання роботи перед екраном комп’ютера і відсутність частини аудіювання та письма. 

Основні види завдань в НМТ з англійської мови – читання та використання мови. Детальніше про підготовку до них можна дізнатись в одній із попередніх статей та у вебінарі «How NOT to prepare for NMT – a practical guide for teachers».

Складіть план підготовки до тесту.

Першим кроком у створенні такого плану буде визначення сильних та слабких сторін своїх учнів у англійській мові. Як це зробити? Використовуйте тести для визначення рівня знань мови та тести НМТ (ЗНО) попередніх років. Так ви зможете визначити із якими темами – лексичними та граматичними, і завданнями виникають труднощі у старшокласників.

Складіть план підготовки, який допоможе їм покращити свої знання та вміння. Дотримуйтесь цього  плану, адже продумана тематично та у відведені для цього години підготовка є не менш важливим компонентом успіху.

Використовуйте різні ресурси для підготовки.

Існує багато ресурсів, які допоможуть вашим учням підготуватися до НМТ з англійської мови. Серед них можна виділити:

  • підручники
  • посібники
  • збірники тестових завдань
  • онлайн ресурси.

Prepare for School Exams. Grade 10 & 11 є повноцінним курсом для учнів старшої школи. В ньому тестові завдання, що зустрічаються не лише в НМТ, а й в інших видах екзаменів, майстерно поєднано з процесом вивченням англійської мови. Сторінки курсу наповнені актуальними темами, що будуть цікаві всім без виключень. Практичні поради також стануть в пригоді для школярів, а відео- та аудіопідтримка допоможе учням глибше зануритись у світ англійської мови.

ZNO Leader Tests B1 – посібник, у якому зібрано сім повних тестів формату ЗНО, які доцільно використовувати для додаткової практики. Адже частини із завданнями «Reading» та «Use of English» відповідають усім вимогам Національного мультипредметного тесту. Та й самі тексти, з якими працюватимуть підлітки будуть наповнені цікавими темами про Україну та світ.

Серед онлайн ресурсів рекомендую звернути увагу на демонстраційний варіант НМТ з англійської мови 2023 на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Цей варіант тесту максимально наближений до реальних умов та дозволяє учням познайомитись із виглядом тесту та його особливостями. Це, своєю чергою, допоможе з послабленням нервової напруги перед незнайомим.

Помилки – це частина процесу навчання. Не здавайтеся, якщо ваші учні роблять помилки під час підготовки до НМТ. Навпаки, аналізуйте помилки разом з учнями та намагайтеся їх виправити.

Успіхів вам та вашим учням у підготовці до Національного мультипредметного тесту!

Запрошуємо на конференцію «Linguist United Conference Ukraine 2024»

Конференція «Linguist United Conference Ukraine 2024»

Колеги, запрошуємо вас на найгарячішу подію весняних канікул — «Linguist United Conference Ukraine 2024». Забронюйте собі місця та поставте «нагадайки» на 27, 28, 29 березня!

В рамках цієї події Лінгвіст об’єднує видавництва:

Cambridge English
Cornelsen
Formula
Linguist Publishing House
MM Publications
National Geographic Learning

Розбудіть свою уяву: вправи для розвитку креативного письма

Розбудіть свою уяву: вправи для розвитку креативного письма

Креативне письмо – це більш ніж вигадування історій, це ще й вміння висловлювати свої думки та емоції оригінально й цікаво. Це вміння є важливим не лише для письменників, але й для людей будь-якої професії.  

Під час вебінару «How creativity and critical thinking can upgrade writing assignments» ми досліджували роль креативності та критичного мислення у здобутті вмінь креативного письма.

Сьогодні ж пропонуємо кілька порад, як розвивати вміння креативного письма на уроках англійської мови:

1. Створюйте сприятливу атмосферу.

На таких уроках учні не бояться помилок і вільно висловлюють свої думки. Важливо заохочувати креативність і не критикувати учнів за нестандартні ідеї, адже кожен має своє бачення подій. Слід давати учням час на обдумування і генерування ідей.

2. Використовуйте різноманітні завдання.

Показуйте учням які бувають типи текстів, адже все не обмежується лише листами друзям чи оповіданнями та есе. Серед актуальних варіантів письмових робіт є статті, рев’ю, пости у соціальних мережах, коментарі до них. Підготуйте приклади таких текстів, обговоріть, що робить їх цікавими.

Запропонуйте учням створити власні тексти таких типів:

  • написання історії з заданим кінцем або початком;
  • створення діалогу між двома персонажами – реальними чи вигаданими;
  • написання вірша або пісні;
  • опис картини або фотографії;
  • ведення щоденника.

На сторінках наших інноваційних курсів для середньої школи НУШ Prepare. Ukrainian Edition. Grade 7 та Full Blast Plus for Ukraine. Grade 7 учні знайдуть цікаві завдання для створення різноформатних письмових завдань. Додатковим бонусом є поради та підказки для успішного виконання таких завдань.

3. Залуйчате до роботи з автентичними матеріалами.

Використовуйте автентичні тексти, такі як статті, книги, вірші, пісні, щоб дати учням уявлення про різні стилі письма. Запропонуйте учням написати власні тексти, подібні до тих, які вони читали.

4. Практикуйте використання ігрових форм роботи.

Ігри – це чудовий спосіб зробити навчання цікавим і таким, що захоплює увагу підлітка. Використовуйте ігри, щоб допомогти учням генерувати ідеї, розвивати словниковий запас і граматичні вміння. Чудовими варіантами можуть бути граматичне бінго, скрабл, пантоміма, пошук граматичних скарбів та інші.

5. Заохочуйте до самостійної роботи.

Заохочуйте учнів писати вдома, не лише на уроках. Створіть блог або онлайн-журнал, куди учні можуть публікувати свої роботи. Використайте сайт школи для публікацій учнівських робіт. Пропонуйте учням брати участь у конкурсах творчого письма – хто зна, можливо серед ваших учнів є новий творець сучасної літератури?

6. Використовуйте онлайн-ресурси.

Існує багато онлайн-ресурсів, які можуть допомогти учням розвивати вміння креативного письма. Використовуйте онлайн-інструменти для генерування ідей, перевірки граматики та орфографії. Знайдіть онлайн-спільноти, де учні можуть спілкуватися з іншими людьми, які цікавляться творчим письмом.  

Додаткові вправи, що створені у рамках інтернет-підтримки курсів для середньої школи НУШ Prepare. Ukrainian Edition. Grade 7 та Full Blast Plus for Ukraine. Grade 7 пропонують вправи на розвиток вмінь письма. Це можуть бути вправи, що спрямовані на виправлення помилок або на створення власної історії на визначену тему.

Пам’ятайте, що розвиток вмінь креативного письма – це процес, який потребує часу та зусиль. Важливо бути терплячими й давати учням можливість вчитися на своїх помилках.

І ще декілька порад учням та вчителям від нашої методистки:

  • Читайте багато книг і статей англійською мовою.
  • Звертайте увагу на те, як автори використовують мовні засоби для створення цікавих і оригінальних текстів.
  • Спробуйте використовувати різні стилі письма.
  • Не бійтеся експериментувати.
  • Найголовніше – отримуйте задоволення від процесу письма!

Розвиваючи вміння креативного письма на уроках англійської мови, ви допоможете учням не лише покращити їх мовні навички, але й стати більш творчими та впевненими в собі.

Вебінар для вчителів англійської мови у середній школі

Вебінар «How creativity and critical thinking can upgrade writing assignments?»

Запрошуємо на вебінар “How creativity and critical thinking can upgrade writing assignments?”.

Ми поговоримо про те, яку роль виконує критичне мислення у вмінні учнів створювати тексти різних стилів. Розглянемо роль креативності у письмових завданнях та її вплив на якість написаного. Також учасники вебінару спробують прийоми покращення вмінь креативного письма на практиці.

Тема: «How creativity and critical thinking can upgrade writing assignments?»
Час: 16.00 – 17.00
Дата: 20 лютого 2024 року
Спікер: Яна Свердлюк, освітня консультантка видавництва «Лінгвіст»
Участь: онлайн, безкоштовна

Учасники вебінару отримають іменні та пронумеровані сертифікати з 0.03 ЕКТС.

Інформація про спікера:
Яна Свердлюк має семирічний досвід роботи із учнями різних вікових категорій – від початкової до старшої школи. Також практикує використання автентичних матеріалів у роботі з учнями, адже її основний принцип «Ти повинен вивчати мову так, як будеш її використовувати».

Результати різдвяного конкурсу “Winter fairy tales” від видавництва Лінгвіст!

Результати конкурсу “Winter fairy tales”

Дякуємо учням та вчителям початкової школи, які брали участь у конкурсі “Winter fairy tales”.

Конкурс тривав з 01 грудня 2023 року до 12 січня 2024 року. Ми отримали 198 робіт з різних куточків України. Ви всі зробили цю зимову пору ще більш казковою з допомогою своїх робіт. Сподіваємось, що під час створення казок ви не лише змогли показати ваші знання англійської мови та вміння креативити, а й дізнались багато нового.

Учасників та їх вчителів – наставників чекають сертифікати за посиланням. Вони також будуть відправлені на пошти, з яких надсилались роботи.

Згідно з правилами конкурсу було обрано шість переможців у двох вікових категоріях. Отже, вітаємо переможців!

Категорія «1-2 класи»:

  • Бикова Поліна, Дугіна Камілла, Колтунова Аліна, учениці 2 класу КЗСОР Путивльський мистецький ліцей, наставниця Колтунова Катерина;
  • Білоус Ірина, Мельник Остап, Тхір Назар, учні 2 класу Гімназії №1 Червоноградської міської ради Львівської області, наставниця Кулаковська Ірина;
  • Бебко Софія, Кузенко Єлісєй, Курусь Кирило, Постник Андрій, учні 1 класу Богданівського опорного закладу загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області, наставниця Ротарь Марія;

Категорія «3-4 класи»:

  • Марія Горецька, учениця 4 класу Білокузьминіського ліцею Костянтинівської міської ради Донецької області;
  • Наталія Сокур, Варвара Камінська, Ярослав Вихристюк, Сергій Попович, учні 3 класу Макіївського ліцею Узинської ОТГ Білоцерківського району Київської області, наставниці Надія Романченко та Марія Жабська;
  • Ісаєнко Анна, Каленіченко Софія, Сердюк Альона, Шарай Анна, учні 4 класу Красногорівського ліцею Білоцерківської сільської ради Миргородського району Полтавської області.

    Освітня консультантка зв’яжеться із вчителями-наставниками переможців щодо відправлення подарунків.

Методична стаття “Культурна ідентичність на уроках англійської мови в початковій школі”

Культурна ідентичність на уроках англійської мови в початковій школі

Культурна ідентичність є важливим аспектом особистості людини. Вона містить відчуття приналежності до певної групи людей, спільні цінності, традиції та звичаї. Під час вебінару “I am from Ukraine. Cultural identity and English lessons in primary school” ми розглянули усі аспекти цього поняття. Не забудьте переглянути його на нашому YouTube – каналі та поділитись із колегами!  

Розвиток культурної ідентичності починається в ранньому дитинстві, і вчителі англійської мови можуть відігравати важливу роль у цьому процесі. Занурюючись у культуру своєї та інших країн, дитина починає краще розуміти себе та своє місце у світі, що сприятиме їхньому саморозвитку та успіхам у навчанні.  

Пропоную вашій увазі кілька способів того, як інтегрувати культурну ідентичність у ваші уроки:  

  • Почніть із вивчення культурної ідентичності ваших учнів.  

Враховуючи те, що діти мають не лише різну стать, вік, особливості розвитку, а й середовище, у якому вони ростуть та розвиваються, необхідність знання про попередній досвід учнів буде тим, що допоможе краще визначити їх потреби та інтереси.  

Як це зробити? Запропонуйте дітям під час уроку використати лексику та граматику, якою вони вже володіють для того, щоб описати себе, свою родину. Або ж перенесіть це завдання у формат малюнку та попросіть школяриків описати його.  

  • Включайте культурні елементи у свої уроки.  

Тут на допомогу прийдуть як підручники, так і будь-які інші матеріали, що наявні у вашому вчительському арсеналі. Гортаючи сторінки наших підручників Imagine for Ukraine 2 , Super Minds 2. Ukrainian Edition та Smart Junior for Ukraine 2. Updated Edition Ви знайдете не лише культурні сторінки, а й велику кількість культурних компонентів – в тому числі й українських.  

Бачити на сторінках своїх однолітків, що ходять до школи – трішки іншої, ніж в Україні, граються із друзями – які мають інший колір шкіри, читають книги про казкових персонажів, яких немає у нас – все це зацікавлює учнів та мотивує їх до вивчення не лише англійської мови, а й культури. 

  • Створіть у класі «культурну зону».  

В класах НУШ часто можна зустріти різноманітні зони, що мають певні призначення. Використайте одну із таких зон для представлення та взаємодії школяриків з інформацією про різні культури та народи. Розмістіть там зображення прапорів, історичних місць та інші матеріали, що допоможуть учням подорожувати світом у комфорті класної кімнати.  

  • Святкуйте не лише українські, а й міжнародні свята у класі.  

Одним зі способів об’єднання людей завжди були свята. Проте, не варто обмежуватись лише святковим дійством – дослідіть культуру народу, свято якого плануєте використати під час уроку. Дізнайтесь більше про походження свята, порівняйте його з українською культурою та звичаями. Можливо, здійсніть віртуальну екскурсію? Ваші можливості тут не обмежені!  

Важливо пам’ятати, що культурна ідентичність є складним поняттям.Вона може охоплювати різні аспекти, такі як національність, мова, релігія, етнічність та соціальний статус. Вчителі повинні бути обережні, щоб не нав’язувати учням певні погляди або цінності. Натомість вони повинні створювати середовище, в якому учні можуть вільно досліджувати та розвивати свою культурну ідентичність. 

Вебінар для вчителів англійської мови у початковій школі

Запрошуємо на вебінар “I am from Ukraine. Cultural identity and English lessons in primary school”.

Ми поговоримо про те чим є культурна ідентичність, її складові та особливості. Розглянемо зв’язки, які існують між культурною ідентичністю та соціально-емоційним навчанням. Також учасники вебінару розглянуть роль культурної ідентичності у вивченні учнями молодшої школи англійської мови.

Тема: «I am from Ukraine. Cultural identity and English lessons in primary school»
Час: 16.00 – 17.00
Дата: 16 січня 2024 року
Спікер: Яна Свердлюк, освітня консультантка видавництва «Лінгвіст»
Участь: онлайн, безкоштовна

Учасники вебінару отримають іменні та пронумеровані сертифікати з 0.03 ЕКТС.

Інформація про спікера:

Яна Свердлюк має семирічний досвід роботи з учнями різних вікових категорій – від початкової до старшої школи. Також практикує використання автентичних матеріалів у роботі з учнями, адже її основний принцип «Ти повинен вивчати мову так, як будеш її використовувати».