Навчання читанню англійською мовою є одним із найважливіших завдань у початковій школі. Оволодіння навичками читання дає учням можливість отримувати доступ до інформації, розширювати свій кругозір та розвивати комунікативні навички.
Існує багато різних методів навчання читанню, але одним із найефективніших є метод аналітико-синтетичного читання. Цей метод ґрунтується на тому, що учні спочатку вивчають окремі букви та звуки, а потім навчаються поєднувати їх у склади та слова.
Пропоную вам скористатись деякими методичними рекомендаціями щодо навчання правил читання учнів початкової школи:
Створення сприятливої мовної атмосфери
- Важливо створити в класі сприятливу мовну атмосферу, де учні не бояться помилятися і відчувають себе впевнено.
- Використовуйте різні ігри, пісні та вірші, щоб зробити навчання читання цікавим та захоплюючим.
- Заохочуйте учнів до спілкування англійською мовою як у класі, так і поза ним.
Вивчення букв та звуків
- Почніть з вивчення алфавіту. Використовуйте різні наочні матеріали, такі як плакати, картки та іграшки, щоб допомогти учням запам’ятати букви.
- Навчіть учнів розпізнавати та вимовляти звуки букв.
Чудовим помічником тут стануть сторінки Phonics та Reading у навчальному курсі Imagine for Ukraine для перших та других класів. Вони наповнені різноманітними вправами та римівками, що дають можливість учням відпрацювати вимову та навчитись розпізнавати звуки.
- Використовуйте різні вправи, щоб допомогти учням поєднати букви та звуки.
Навчання читанню складів
Почніть з простих складів, що складаються з однієї приголосної та однієї голосної. Тоді поступово переходьте до складніших складів, таких як склади з двома приголосними та однією голосною. Використовуйте різні вправи, щоб допомогти учням читати склади плавно та впевнено.
Навчання читанню слів
Варто починати з простих слів, що складаються з 2-3 складів. Після них,поступово переходьте до складніших слів, таких як слова з 4-5 складів. Та не забувайте використовувати різні вправи, щоб допомогти учням читати слова правильно та розуміти їх значення.
Розвиваємо навички читання у школярів
- Заохочуйте учнів читати якомога більше.
- Використовуйте різні тексти, такі як казки, вірші, розповіді та статті.
- Допоможіть учням розвинути навички розуміння прочитаного, такі як знаходження ключової інформації, відповідання на запитання та переказ тексту.
Цікавим та повноцінним компонентом для розвитку цих вмінь стане посібник Reading Anthology 2 . Він наповнений цікавими історіями та підкріплений вправами для перевірки розуміння прочитаного у ігровому форматі. Ще й цікаві поради стосовно того, з яких частин складаються складні слова та як їх правильно читати перетворять читання на захоплюючий процес.
Використання додаткових ресурсів
Існує багато додаткових ресурсів, які можуть допомогти вам у навчанні читанню англійською мовою. Ви можете використовувати навчальні посібники, робочі аркуші, онлайн-вправи та ігри.
Раджу звернути увагу на посібник Writing Practice 1 та 2. Вони містять у собі сторінки Phonics та Writing, що пропонують додаткову практику вмінь для учнів та учениць. Також ви можете знайти багато корисних ресурсів в Інтернеті, таких як інтернет-підтримка курсів для початкової школи НУШ від видавництва Лінгвіст .
Важливо пам’ятати, що кожна дитина навчається читати по-своєму темпу. Не порівнюйте учнів один з одним і не тисніть на них. Заохочуйте учнів докладати зусиль і хваліть їх за успіхи.
Навчання читанню англійською мовою може бути складним завданням, але воно також може бути дуже корисним. Використовуючи вищезазначені рекомендації, ви можете допомогти своїм учням оволодіти навичками читання та розширити їхні мовні можливості.
Також пропоную кілька додаткових порад, що можуть стати в нагоді:
- Використовуйте різноманітні методи навчання, щоб залучити учнів та зробити процес навчання цікавим.
- Пов’язуйте навчання читання з реальними ситуаціями, щоб учні бачили, як читання може бути корисним у повсякденному житті.
- Створіть систему заохочень, що буде підкріплювати успіхи школярів та стимулювати їх на досягнення нових цілей.
Вам також буде цікаво:
Інтеграція формувального оцінювання в початковій школі
Культурна ідентичність на уроках англійської мови в початковій школі
Граматика у житті молодшої школи – від правил до дій