Останнім часом ми помітили, що найпоширенішим запитанням у різних вчительських групах є «Який підручник з англійської мови краще для 5 класу?». Це й не дивно, тому що при такому асортименті підручників легко заплутатися. Отже, ми вирішили запитати наших колег-вчителів, що саме вони мають на увазі, коли розповідають про чудовий підручник.
«Для мене найкращий підручник з англійської мови – це той, що надихає мене та моїх учнів, вмотивовує та дає поштовх до пізнання нового. Я люблю сама створювати свої уроки, тому мені важливо, щоб підручник не перевантажував ні мене, ні моїх учнів. Мені потрібні гарні ілюстрації на початку розділу; текст, з яким я матиму змогу працювати не один урок, опрацьовуючи як лексику, так і граматику; коротке граматичне правило та декілька вправ. Все інше я додам сама.»
Анастасія Вікторівна, викладач ліцею з 9-річним стажем.
«На мій погляд, найкращий підручник з англійської мови – той, в якому достатньо текстів та граматичних вправ. Адже граматика – це своєрідний скелет мови, тому його будівництву треба приділяти багато уваги та часу. Мені потрібен підручник, що допоможе моїм учням не тільки збудувати цей скелет, але й навчить їх використовувати ці знання під час підготовки до іспитів.»
Ганна Петрівна, вчителька загальноосвітньої школи з 23-річним стажем
«Проєкти, цікаві відео, фото- та відео-історії – от що я очікую від підручника. Мої учні вже не ті, що були 10 років тому, вони не будуть годинами виконувати нудні, безкінечні вправи. Мені ж не завжди легко створити цікавий та корисний проєкт. Отже, мені потрібні не тільки ідеї, а й покрокові інструкції. Граматичних вправ у мене багато, для мене не проблема їх знайти, а от яскравий підручник із сучасною лексикою та обговоренням життєвих ситуацій – це саме те, що я шукаю.»
Валентина Володимирівна, вчителька гімназії з 17-річним стажем
Це лише три відгуки, але саме вони свідчать про те, наскільки різними є запити наших вчителів щодо навчальних матеріалів. Тому чи існує єдина правильна відповідь на запитання «Який підручник з англійської мови кращий?» – схоже, що ні, але давайте разом сформулюємо запитання для пошуку ідеального підручника саме для вас та ваших учнів:
- Чи потрібен мені підручник, заснований на відео-історіях, якщо в мене немає технічних можливостей для їхнього опрацювання?
- Чи є у мене достатньо часу і ресурсів для розробки підготовки додаткових практичних завдань для учнів?
- Чи зможу я оцінити підручник із величезною кількістю додаткових матеріалів на сайті, якщо для мене є проблемою їх роздрукувати, а інтернету в школі немає?
- Чи вмію я швидко та ефективно адаптувати завдання для учнів різних рівнів?
- Чи зможу я повноцінно застосувати курс, спрямований на опанування функціональною мовою?
- Чи потрібен мені курс, який фокусується на проєктах, якщо я вже беру участь у багатьох, навіть міжнародних, на реалізацію яких ми витрачаємо багато зусиль і в нас зовсім не залишається часу на інші?
- Який підхід я вважаю за краще? Що моїм учням ближче та зрозуміліше?
- На чому я частіше фокусую увагу своїх учнів? До чого я їх готую?
Це, звісно, не повний список можливих запитань, але він допоможе зорієнтуватися в асортименті підручників набагато легше, чи не так?
А наша мапа запитань та відповідей допоможе вам ще більше.