Кожен вчитель знає, як непросто часом пояснити учням абстрактні граматичні конструкції.
А що, як уявити Past Continuous як дитину, яка успадкувала риси від своїх «батьків» – витонченого Past (was/were) та енергійного Continuous (-ing)?
Саме такий креативний підхід до вивчення граматики пропонує унікальна секція «Tips for studying grammar» у посібниках серії Prepare. Grammar. Короткі та дієві поради допомагають учням асоціативно запам’ятовувати правила, перетворюючи навчання на захопливий процес.
Поєднання таких знахідок із системним відпрацюванням граматики робить Prepare. Grammar справжнім помічником учителя. І тепер ця методика доступна для всієї середньої школи: лінійка поповнилася довгоочікуваною новинкою – посібником для 8 класу!
Інвестуйте у впевненість ваших учнів (і у власний спокій) на уроках граматики. Замовляйте повну лінійку посібників Prepare. Grammar на сайті видавництва «Лінгвіст»!
Колеги, забудьте про виснажливі пошуки матеріалів по всьому інтернету! Видавництво «Лінгвіст» зібрало для вас повний набір цифрових помічників. Це не просто готові уроки, а зручні інструменти, які зекономлять ваш час і зроблять заняття яскравими та сучасними.
Що саме чекає на вас у додатках?
Готові інтерактиви для тренувань: картки Quizlet для вивчення слів та лексико-граматичні ігри на Wordwall. Просто відкривайте й використовуйте!
Усе для уроку під рукою: аудіо й відео до підручника, додаткові воркшіти для завантаження та друку.
Надійний місток до батьків: унікальні «Листи підтримки для батьків», які допоможуть залучити родину до навчання та зроблять її вашим союзником.
Усі цифрові додатки доступні на офіційному сайті видавництва «Лінгвіст». Просто перейдіть на сайт, оберіть підручник, з яким ви працюєте та натисніть кнопку «Е-додаток».
Для повного доступу до ресурсів рекомендуємо зареєструватися на платформі ВШО.
Слово «оцінювання» досі викликає асоціації з контрольними роботами та виправленнями? А що, як ми скажемо, що найкраще оцінювання — те, яке відбувається непомітно, стає частиною гри та не викликає стресу ані в учнів, ані в учителя?
Це і є легке оцінювання для ефективного навчання!
Саме такий сучасний підхід закладено в новий підручник Imagine for Ukraine 3. Він створений так, щоб кожна сторінка працювала на вас і допомагала бачити прогрес учнів.
Наприклад, такі розділи як «Let’s Talk» та «Reading Challenge» — це готова скарбничка ідей для вчителя.
Ось як це працює на практиці:
Швидкий чек-ап під час діалогу. Коли учні заповнюють пропуски у розмові чи обирають правильну репліку, просто пройдіться класом. Це дає змогу миттєво побачити, хто впевнено використовує нові фрази, а кому потрібна невеличка допомога.
Миттєва перевірка за допомогою сигналів. Завдання, де треба обрати один варіант відповіді, — ідеальні для цього. Попросіть учнів показати відповідь пальчиками або підняти картку. Одна секунда — і ви бачите картину всього класу, не збираючи зошити.
Оцінювання через особистий досвід. Невеликі завдання на кшталт «Розкажи про свою улюблену піцу» — це більше, ніж просто розвага. Саме тут ви можете почути, як теорія стає практикою: чи вільно діти використовують нові слова, чи правильно будують речення.
Найголовніше — вам не потрібно нічого вигадувати. Інструменти для легкого та ефективного оцінювання вже є невід’ємною частиною уроку в Imagine for Ukraine 3. Це економить ваш час і робить навчання для дітей комфортним та результативним.
Видавництво «Лінгвіст» та наш невтомний путівник Prepare. Around English-Speaking Countries знову в дорозі! Цього разу ми тримаємо курс на одну з найзагадковіших та наймальовничіших територій у світі – Бермудські острови!
Чи знали ви, що Бермуди – це не просто синонім таємничих зникнень? Це унікальний архіпелаг зі своєю неповторною історією, культурою та дивовижними особливостями. Готові до порції дивовижних фактів? Поїхали!
Архіпелаг на вулкані: Бермудські острови – це не просто клаптик суші посеред Атлантики, а верхівка стародавнього підводного вулкана! Архіпелаг складається з понад 180 островів та рифів, багато з яких з’єднані між собою мостами.
Дах – джерело життя: На Бермудах немає ані річок, ані прісноводних озер! Тому місцеві мешканці з давніх-давен збирають дощову воду за допомогою спеціально спроєктованих білих східчастих дахів, які стали візитівкою місцевої архітектури. Вся зібрана вода ретельно фільтрується і зберігається у спеціальних резервуарах.
** bermuda shorts:** Так, ті самі знамениті шорти – це не просто назва! Вони є частиною ділового дрес-коду для чоловіків на островах, особливо у теплу пору року. Уявіть собі: банкіри та бізнесмени у яскравих шортах, гольфах та піджаках! Стильно, чи не так?
Таємниці Бермудського трикутника: Хоча Бермуди й дали назву цій сумнозвісній зоні, самі острови є цілком безпечним та гостинним місцем. Науковці пояснюють аномалії трикутника складними погодними умовами та особливостями магнітного поля Землі, а місцеві жителі ставляться до цих легенд з гумором.
Випадкове відкриття: Своєму “офіційному” відкриттю острови завдячують іспанському мореплавцю Хуану де Бермудесу, який, однак, не наважився висадитись через небезпечні рифи. Але першими “колонізаторами” стали… свині! Їх залишили на островах мореплавці як запас їжі на майбутнє.
Унікальний птах: До появи людей на островах мешкав ендемічний вид птахів – бермудський буревісник, або “кахау”. Вважалося, що він вимер ще у 17 столітті, аж поки у 1951 році не було знайдено невелику популяцію! Сьогодні це один з найрідкісніших морських птахів на планеті.
Хочете дізнатися ще більше про англомовний світ, його традиції та неймовірні місця? Розгортайте Prepare. Around English-Speaking Countries та вирушайте у захопливу подорож, не виходячи з класу!
Подорожі, а не просто тексти. Сьогодні — артцентр у Копенгагені, завтра — знайомство з професіями в Перу, а післязавтра — таємниці природи в Австралії. Усе це з неймовірними фото від National Geographic, які так подобаються дітям.
Готові ідеї для уроку. До, під час і після читання: цікаві розминки на старті, а після тексту — не нудні тести, а ігри, кросворди та творчі завдання.
Близьке та зрозуміле для наших дітей. У завданнях трапляються знайомі імена — Мирослава, Захар, Надія, Григорій. Це створює комфортну й дружню атмосферу на уроці.
Хочете побачити, як це працює на практиці?
Уже в жовтні ми проведемо онлайн-читанку! Разом візьмемо одну історію з посібника, покажемо всі «фішки» й поділимося лайфхаками для організації цікавих уроків.
Слідкуйте за нашими анонсами, щоб не пропустити реєстрацію!
Ми оновили та доповнили інтерактивний додаток до курсу на платформі Всеукраїнська школа онлайн (ВШО). Ці інтерактивні вправи стануть у пригоді як для роботи на уроці з усім класом, так і для індивідуальних домашніх завдань. Вони урізноманітнять навчання та підвищать мотивацію учнів.
У кожному юніті тепер доступні нові блоки:
Vocabulary Games: інтерактивні ігри для легкого та веселого засвоєння нової лексики.
Grammar Games: вправи-квести, що перетворюють граматику на цікаву пригоду.
Game: підсумкова гра для узагальнення та перевірки знань усього розділу.
Переходьте за посиланням, обирайте свій підручник та відкривайте яскравий світ англійської разом з учнями!
Як перетворити звичайне читання тексту на дієвий інструмент перевірки розуміння.
Які прості письмові завдання допоможуть миттєво побачити прогрес кожного учня.
Учасники отримають іменні сертифікати з 0.03 кредиту ЄКТС. Компанія «Лінгвіст» здійснює сертифікацію за КВЕД 85.59 «Інші види освіти, н. в. і. у.».
Дата: 17 вересня 2025 року Час: 16:00 – 17:00 Спікерка: Яна Свердлюк, старша методистка з англійської мови, відділ методичної підтримки НУШ, видавництво «Лінгвіст».
В умовах Нової української школи формувальне оцінювання перестає бути лише однією з методик і перетворюється на ключову філософію освітнього процесу. Його головна мета — не проконтролювати, а підтримати учня, вчасно виявити труднощі та скоригувати навчальний процес так, щоб кожна дитина могла досягти успіху.
Для ефективної навігації в цьому процесі корисною може стати метафора “навігатора”. Подібно до пристрою, що визначає найкращий маршрут на основі даних про поточне місцеперебування, вчитель, використовуючи інструменти формувального оцінювання, визначає актуальний рівень знань учнів і прокладає оптимальний шлях до навчальних цілей.
Такий підхід може здатися складним, проте вчителю не потрібно створювати інструменти для подібної навігації з нуля. Вони вже органічно інтегровані в структуру сучасних навчально-методичних комплексів, зокрема Super Minds 3 Ukrainian Edition, Smart Junior for Ukraine 3 Updated Edition та Imagine for Ukraine 3. Ключове завдання полягає в тому, щоб навчитися розпізнавати ці можливості та перетворювати звичайні завдання на джерело цінної інформації про навчальний поступ учнів.
Розгляньмо практичний алгоритм, що дозволяє реалізувати цей підхід, на прикладі трьох логічних етапів: визначення початкової точки, прокладання маршруту через щоденний моніторинг та перевірка досягнення мети. Кожен етап буде проілюстровано конкретними прикладами вправ із зазначених підручників.
Крок 1: Визначення точки стартуабо ж діагностика на початку теми.
Будь-яка подорож починається з визначення координат. В умовах класу це означає зрозуміти, з яким багажем знань та умінь учні підходять до вивчення нової теми. Для цього ідеально підходять стартові сторінки розділів, як, наприклад Unit Openerу підручнику Imagine for Ukraine.
Вони зазвичай містять яскраві, насичені візуальними елементами ілюстрації, які слугують чудовим діагностичним інструментом.
Завдання: Вчитель пропонує учням розглянути велику ілюстрацію кімнати та за допомогою простих запитань проводить швидку діагностику:
What can you see in the picture?
What colours can you see?
Is there a bed? Is there a window?
Результат: За відповідями учнів – вербальними чи невербальними, наприклад, вказуванням на предмети – вчитель миттєво отримує інформацію: яку лексику з теми “Дім” діти вже знають активно, яку розуміють пасивно, а що для них є абсолютно новим. Ця інформація дозволяє скоригувати план уроку: нагадати вже відоме і сфокусувати увагу на вивченні нового.
Аналогічний підхід можна застосувати й в підручнику Super Minds 3, де на початку розділу “The zoo” (ст. 20) є яскрава ілюстрація тварин, що дозволяє швидко перевірити знання лексики.
Крок 2: Прокладання маршруту або щоденний моніторинг.
Коли початкова точка визначена, “навігатор” починає відстежувати рух. На уроці це щоденні спостереження за роботою учнів. Важливо пам’ятати, що практично будь-яке завдання можна використати для формувального оцінювання, не перетворюючи його на контрольну.
Оцінювання аудіювання та говоріння через пісні та діалоги
Пісні, римування та діалоги — це не лише інструменти для вивчення мови, а й чудові ситуації для “невидимого” оцінювання.
Завдання: Учні слухають та співають пісню “My favourite day”.
Що оцінюється?
Розуміння на слух: Чи реагують діти на знайомі слова – назви днів тижня? Чи виконують прості команди, пов’язані з текстом: наприклад “clap when you hear Sunday”?
Вимова та інтонація: Наскільки чітко учні намагаються повторювати слова та інтонацію пісні?
Як фіксувати: Вчителю достатньо робити короткі нотатки у блокноті навпроти прізвищ кількох учнів за урок. Наприклад: “Іванко — добре розрізняє дні тижня на слух, але плутає вимову th у слові Thursday”.
Оцінювання навичок читання та письма
Тексти та завдання до них у підручниках — це готовий інструмент для перевірки розуміння прочитаного.
Завдання: Учні читають короткий текст “A plan for a small house in Denmark” та виконують завдання «Read and choose».
Що оцінюється?
Розуміння деталей: Чи правильно учні знаходять у тексті конкретну інформацію – колір крісла, наявність балкона?
Вміння робити висновки: Чи можуть вони відрізнити правдиве твердження від хибного на основі прочитаного?
Результат: Аналіз відповідей дозволяє вчителю зрозуміти, чи потребує клас додаткової практики у читанні, чи є труднощі з певною лексикою або граматичними конструкціями.
Крок 3: Перевірка досягнення мети – підсумки.
Наприкінці маршруту “навігатор” повідомляє: “Ви прибули”. В кінці теми вчителю та учням також важливо підбити підсумки. Для цього ідеально підходять секції «Review», «Thinkback» та «Now I can». Ці розділи варто розглядати не як контрольну роботу, а як інструмент рефлексії.
Підручник:Super Minds 3, розділ “Think back 3” (ст. 39).
Завдання: Учні виконують вправу “Read and choose”, що складається з тестових завдань, які узагальнюють матеріал розділу. Питання охоплюють:
ключову лексику – наприклад назви місць у місті
граматичні конструкції – запитання з “Has… got…?”
прийменники місця behind, next to, between
перевіряють пам’ять щодо змісту історії з розділу.
Як це працює?
Самооцінювання учнів: Вчитель пропонує дітям прочитати кожен пункт і оцінити себе за допомогою смайликів або “світлофора”: зелений — “вмію добре”, жовтий — “вмію, але потрібна допомога”, червоний — “потребую пояснення”.
Аналіз для вчителя: Швидко переглянувши результати, вчитель отримує загальну картину успішності класу та бачить індивідуальні потреби учнів, на які варто звернути увагу на наступних уроках.
Бонус: Тримаємо зв’язок з родиною
“Навігатор” ефективний тоді, коли всі учасники руху мають доступ до інформації. У навчанні це означає побудову міцного партнерства “вчитель-учень-батьки”. Чудовим інструментом для цього є “Листи підтримки батьків”, що є частиною всіх електронних додатків до курсів початкової школи від видавництва «Лінгвіст».
Приклад:Лист підтримки навчання, Smart Junior for Ukraine 3, Розділ 3 “Out and about”.
Аналіз структури:
Інформаційна частина (“Ми проходимо в класі”):
Цей розділ чітко й лаконічно повідомляє батькам, яку лексику та граматику вивчає їхня дитина. Це допомагає уникнути питання “А що ви там вчите?”
Залучення до оцінювання (“Я вже вмію”):
Зона для заповнення смайликами перетворює батьків з пасивних спостерігачів на учасників освітнього процесу. Дитина разом з батьками може обговорити свої успіхи, що сприяє розвитку навичок саморефлексії.
Практична взаємодія (“Додаткове завдання”):
Прості ігрові завдання, як-от гра в детективів для закріплення конструкцій Are you…?, перетворюють виконання домашньої роботи на веселу сімейну активність.
Цей інструмент не лише інформує, а й надає батькам конкретні, легкі для виконання поради, як вони можуть підтримати свою дитину у вивченні мови.
Формувальне оцінювання — це не додаткове навантаження, а інтегрована частина сучасного уроку. Розглядаючи його як “навігатор”, вчитель отримує змогу зробити процес навчання більш гнучким, свідомим та ефективним. А сучасні підручники та методичні матеріали вже містять у собі всі необхідні інструменти, щоб цей “навігатор” працював безвідмовно, скеровуючи кожного учня до особистого успіху.
Часто отримуємо від вас запитання: «Закінчили перший клас з Quick Minds, а на другий отримали Super Minds. Чи варто переходити?» Наша відповідь — однозначно ТАК! І ось чому:
«Super Minds» — це не абсолютно новий курс, а оновлена та вдосконалена версія «Quick Minds» від тих самих авторів (Герберт Пухта, Гюнтер Гернгросс, Пітер Льюїс-Джонс). Ми, у видавництві «Лінгвіст», адаптували обидві лінійки спеціально для НУШ, тому вони мають повну методичну наступність.
Чому цей перехід буде легким та ефективним?
Логічне продовження: Ваші учні залишаються у знайомій системі. Матеріал “Super Minds 2” органічно продовжує та поглиблює теми, розпочаті у «Quick Minds 1».
Улюблені герої та ігровий підхід: Зберігається головне — мотивація та зацікавленість дітей!
Сучасні оновлення: «Super Minds» пропонує ще яскравіший візуальний контент та більш сучасні цифрові компоненти.
Бонус для вчителів!
Ми знаємо, що деякі теми на початку «Super Minds 2» повторюють матеріал «Quick Minds 1» для кращого закріплення. Тож підготували ресурси, які допоможуть урізноманітнити повторення та зробити уроки динамічнішими.
У розділі «Методична підтримка вчителя» на сторінці курсу ви знайдете секцію «Extra Learning Resources», а в ній:
Додаткові вправи для учнів
Teaching Notes — готові покрокові плани уроків для вчителя
ПРИМІТКА: ЗА ЖОДНИХ ОБСТАВИН ЦЕЙ МАТЕРІАЛ АБО БУДЬ-ЯКА ЙОГО ЧАСТИНА НЕ МОЖУТЬ БУТИ ПРОДАНІ, ЛІЦЕНЗОВАНІ, ПРОДАНІ НА АУКЦІОНІ АБО ІНШИМ ЧИНОМ ПЕРЕРОЗПОДІЛЕНІ, ЗА ВИНЯТКОМ ВИПАДКІВ, КОЛИ ЦЕ ДОЗВОЛЕНО УМОВАМИ ЛІЦЕНЗІЇ.
Шановний викладач або інший користувач, Cengage Learning, Inc. (надалі Cengage) надає вам цей матеріал (надалі Продукт) для навчального використання та перегляду. Ви та ваші учні можете використовувати продукт у класі відповідно до умов, зазначених нижче. Cengage встановив ці обмеження у відповідь на зауваження авторів, викладачів та інших користувачів щодо педагогічних проблем, пов'язаних з неконтрольованим використанням додаткових матеріалів.
Cengage з допомогою цієї ліцензійної угоди надає вам право використовувати Продукт лише для особистого некомерційного використання. Ви не можете відтворювати або поширювати продукт, за винятком випадків, коли ви надаєте його своїм учням для навчання у класі.
Продукт може бути доступний у класі або в електронному вигляді. Якщо ви розміщуєте будь-яку частину Продукту в електронному вигляді, він повинен бути захищений паролем на вебсайті або системі управління навчанням (електронними щоденниками та іншими платформами), яка схвалена вашим навчальним закладом. Доступ до нього повинен бути обмежений лише вашими учнями.
Якщо інше не передбачено правилами, всі функції копіювання та завантаження повинні бути відключені. Ви не можете продавати, ліцензувати, продавати на аукціоні або іншим чином поширювати Продукт в будь-якому вигляді.
Ми просимо вас вжити всіх розумних заходів для захисту продукту від несанкціонованого використання, відтворення або розповсюдження. Ваше використання Продукту означає, що ви згодні з умовами, викладеними в цій Угоді. Якщо ви не приймаєте ці умови, ви повинні повернути невикористаний Продукт протягом 30 днів після отримання.
Всі права інтелектуальної власності (включаючи, без обмежень, авторські права, патенти та комерційну таємницю) на Продукт належать і залишаються виключною власністю компанії Cengage та/або її ліцензіарів. Продукт надається компанією Cengage "як є", без будь-яких гарантій, прямих або непрямих. Ця Угода регулюється і тлумачиться відповідно до законів штату Нью-Йорк, незалежно від конфлікту законів, які вимагають застосування правил іншої юрисдикції.
Ваша допомога в забезпеченні цілісності контенту, що міститься в цьому Продукті дуже цінна. Ми впевнені, що ви знайдете його корисним інструментом для навчання.